Twitter

Lång uppdatering

Tänkte skriva igår men glömde bort det helt. Igår stannade jag och E kvar på skolan efter att vi hade slutat för att träna mer på musikuppvisningen, och det var verkligen tur att vi gjorde det. I början av låten stod vi kanske 3 meter ifrån varann, men kom ännu längre ifrån ju mer av låten som gick så i slutet stod vi nästan på varsin sida av salen. Hade vi inte tränat på stort utrymme igår hade det blivit aldeles knasigt idag. Musikuppvisningen gick förresten bra idag bortsett från att vi båda två gjorde ett fel var, men det hade ju kunnat vara värre så vi är nöjda :)

När jag kom hem igår var jag trött och inte direkt på topphumör, men det ändrades direkt då jag fick syn på en liten låda i kartong på köksbordet. Det var min beställning från everyday minerals :D Glad som tusan öppnade jag det oväntat? lätta paketet och började skruva i locken. En kvart senare stod jag i badrummet och jämförde de 3 olika foundationfärgerna på handen med min vanliga flytande foundation. De såg väldigt ljusat ut men jag provade den mörkaste av dem men den blev lite för ljus. Bortsett från nyansen så kan jag väl inte säga så mycket ännu, har inte känt efter riktigt. Det var ganska lätt att applicera men inte så täckande även fast jag hade intensive formulan, jag vet att jag kan få det mer täckande genom att lägga fler lager men då testade jag ju mest för att kolla hur nyansen blev.  Hade på mig mineralsminket under kvällen och det kändes faktiskt som man inte hade smink på sig. Däremot blev jag lite oljig i ansiktet efter bara en liten stund. Men det blir jag ju också när jag inte har smink, men jag trodde den skulle vara mer matt som många har beskrivit den. Ska iallafall ge everydayminerals en till chans och beställa ett till provkit fast med färger i mörkare nyans samt kanske testa en annan formula som tex. matte.

Idag har det varit en ganska jobbig dag bortsett från gympan då. När samhällsen skulle börja fick jag så extremt ont i magen så jag gick och köpte mig en macka i skolcaféet. Som tur var gick det över efter kanske en halvtimma :) Åt inte så mycket till lunch eftersom jag blev så äcklad av alla ostklumpar i maten:S Sedan var det matten som jag inte gillar speciellt mycket, jag tar låg tid på mig och det kan ta ett tag innan jag förstår hur jag ska göra, sedan blir det så långa genomgångar att man knappt hinner räkna lektionen och måste ta hem och räkna:(
Efter det var det bild och vi fick blandannat en uppgift där vi med hjälp av 2 horisontpunkter skulle holka ur och bygga på en låda så att man i slutändan inte ser att det varit en låda, det var faktsikt kul men man var hungrig och det var kallt :( och ännu kallare blev det när vi skulle gå till bussen efterråt, huvva!

Väl hemma tänkte jag ringa till tandregleringen för att höra om det gick flytta fram tiden jag har imorgon från 09.00 till 09.10 eftersom annars måste jag ta kvart över åtta bussen:/ Skulle kolla på mobilen (eftersom deras nummer brukar finnas med i påminnelsen). Upptäckte då att jag fått ett annat sms också där det stod att jag kunde komma och hämta beställningen från eleven nu:) Ringde mamma och hörde om hon kunde hämta det.
Nu ligger det i vardagsrummet i en stor kartong märkt med eleven.se, ska gå och öppna det nu när jag skrivit klart inlägget :)

Blev ett ganska långt inägg. Kan vara lite stavfel och så men jag kollar igenom det sen, orkar inte göra det nu.

Ciao!

Tobias

svar: hehe sant men vill man ha ngt gott får man offra sig :D

2007-11-30 @ 20:00:29
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
elli

jag har hittadt den men ändrat den från grå till brun själv :P

2007-12-10 @ 20:25:53
URL: http://ellinorak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback