Twitter

Kyckling på Fredag

Gick upp klockan 10 över 6 i morse för att duscha, sedan gjorde jag min klar och övningskörde till skolan. Det var dimma ute och när man körde över bron så såg man bara några meter framför bilen. Första lektionen var textkommunikation. Vi skulle skriva klart novellen och därefter skriva en berättelse om ett möte. Det fanns flera olika punkter att välja, tex. ett oväntat möte, ett möte mellan två helt olika seriefigurer, avskedsmöte m.m.
Eftersom både jag och Sara trodde att vi inte skulle få jobba med novellen idag så hade vi panikskrivit våra igårkväll. Det var jättejobbigt, jag som trodde inte jag skulle få ihop någon, för jag hade varken någon inspiration eller fantasi. Vi gick iallafall till bunkern och Sara bloggade lite, sedan mailade vi med varann fast vi satt bredvid varann. Först efter typ halva lektionen tog jag tag i det hela och började skriva om ett möte, jag valde punkten oväntat möte. Seriöst, både jag och sara blev rädda och fick rysningar av min berättelse, och igår då fick jag läsa saras novell, både jag och hon blev rädd för den :P Huvva! Jag tror jag ska försöka att hålla mig till något annat tema så man inte blir så rädd i fortsättningen, men risken då är ju att det blir för tråkigt.

Andra lektionen var Svenska, men det var ingen vanlig Svenska lektion. Vi fick skriva på en lapp vad vi ville att kommunen skulle förbättra i våran stad inom skola, fritid och annat (typ nöje). Vi diskuterade i grupper om det som de flesta hade skrivit upp. Det var nattcafé för ungdomar, bättre skolmat och billigare att åka buss. Sedan ska två i klassen som är bra på att tala för sig åka på ett möte och träffa elever från andra klasser och politiker för att försöka få det vi vill förbättra att gå igenom. Hoppas det går bra för dem :)

Efter skolan gick jag ett tag med Elin på stan, och efter det fikade vi hemma hos mig :) Det blev kycling till middag, men jag hade inget att äta till och orkade inte koka makaroner. Åt bara lite kycklig och några morötter. Jag väger nog lite nu och jag VILL gå upp i vikt, men min ämnesomsättning är så bra att jag inte gör det hur mycket jag än stoppar i mig. Jag VILL INTE vara såhär mager, men jag kan inte göra något åt det, nu vet ni det.

image40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback