Twitter

Plättar eller pannkakor?

Det var riktigt gott med plättar :) 8 st + en ultramini plätta blev det. Tyvärr så blev det dock ett missförstånd mellan mig och mamma. Hon hade gjort ordning smeten åt mig i morse och sa att jag fick göra plättar åt mig själv för att hon skulle komma hem senare. Men hon hade tydligen tänkt att det där skulle räcka till henne med :/ Ajja, jag åt upp alla och hade säkert kunnat äta någon till, så inte hade jag någon tanke på att hon menade att jag skulle spara halva smeten till henne :S

Så kan det gå.



Lättroad? Vi hade kvar en sån där "sprutgrädde" så jag försökte formade grädden till ett hjärta på en plätta, jag lyckades :) Det är svårare än vad man tror att forma med en sån, trodde det var jätteenklet från början :P
Men det är nog sista gången jag köper en sån grädde, det känns att det inte är äkta grädde även fast det är 30% äkta grädde i den. Sedan är det är det ju massa tillsatta ämnen.

Jo förresten. Ni har säkert diskuterat med folk om detta innan. En fråga som ständigt kommer upp. Heter det plättar eller pannkakor? Enligt mig så är det såhär: Plättar är de stora platta, småplättar är de små och pannkaka/ungspankaka är en sån där tjock som man har i ugnen. Men ska jag vara ärlig så tror jag det är fler som säger pannkaka eftersom de flesta i södra sverige säger det.

Vad säger du, plättar eller pannkakor?


Sara

Plättar såklart :)

2007-10-10 @ 21:01:00
URL: http://s4r4m.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback