Twitter

Mår sämre idag, vad ska jag göra? :(

Hej!

Är ju hemma idag också, och det har blivit värre:( Känns strävt i halsen, är snuvig och känner mig utmattad och allmänt konstig i kroppen. Gick och la mig för någon timma sedan för jag orkade inte vara uppe, sedan somnade jag. När jag sedan vaknade upp igen var jag jättevarm i kroppen och kallsvettades, tog av mig koftan när jag gick upp för att det blev så varmt men då började jag helt plötsligt frysa igen. I morse kändes mitt huvud alldeles tungt och ansträngt + att jag hade ont i huvudet, men jag tog en alvedon så nu har jag iallafall inte ont i huvudet. Just nu känner jag mig ganska utmattad i hela kroppen, börjar bli varm igen och det sträva i halsen gör nästan så att jag mår lite illa också. Inte kul alls :(


Vad ska jag göra för att bli av med det här så fort som möjligt? Måste ju bli frisk till på tisdag!

Någon som känner igen symptomerna, är det verkligen ett förkylning jag fått?

Jag är ju snuvig och konstigt i halsen men jag brukar sällan känna såhär i kroppen vid förkylning :S Ena stunden är jag så varm att jag svettas, sen blir jag iskall och det hjälper inte ens att ta på sig mer kläder. Sen känns kroppen "skör" på något sett, kroppen är som extra känslig och ganska svag men samtidigt tung. Magen känns också orolig i perioder.


Edit: Läste just nu om influensa och tror att det kan vara det. Det fanns 3 olika influensor, och jag borde ju ha fått den näst lindrigaste eller lindrigaste även om de var mindre vanliga, med symptom som vid en förkylning.
Hade jag haft den allvarligaste som cokså var vanligast hade väl jag inte orkat sitta vid datorn?

Det står att influensan ska vara i 3-5 dagar men att man kan känna sig trött i 3 veckor efterråt. Jag blir glad bara den går över innan vi åker till tockholm, fast hur kul är det att var trött om man ska gå på stan hela dagarna, finns det inget man kan ta då så man håller sig pigg endå?

Sara

Om du känner dig stressad över att du måste bli frisk snabbt, så tar det bara längre tid!

2008-02-29 @ 13:51:00
URL: http://saaramarklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback