Twitter

Gårdagen (fortsättning).

Ni behöver inte läsa detta, det är mest för att jag själv vill skriva ned det, även om det inte är något speciellt.

Efter den glada nyheten om körkortet ringde jag först mamma. Hon blev chockad vilket jag förstår med tanke på hur osäker jag kände mig innan, när vi körde kvällen innan hade det dessutom gått jättedåligt med en massa slarvfel. Vi bestämde att vi skulle äta lunch på stan tillsammans och senare hade jag tänkt köra till mormors stuga och överraska. Mamma ringde för att kolla att de var där och berättade att jag hade tänkt komma och hälsa på. De hade frågat om uppkörningen men då sa mamma att det skulle vara nästa vecka men vilken dag var hemligt, så jag skulle alltså "köra moppe" till stugan.

Smsade nyheten till några vänner och ringde till en och frågade om hon ville följa mig till stugan och överraska senare på dagen, det ville hon såklart :) När jag hade ätit min lunch på stan fick jag bilnyckeln och en slant att köpa något gott att ta med till stugan. Kort därefter mötte jag upp min kompis och vi gick runt på stan ett tag. Köpte ett långt grått linne på rean och en hallonpaj för pengarna jag fick av mamma. Därefter körde jag hem oss och någon halvtimma senare var vi påväg mot stugan.

Väl framme möttes vi av glada miner. Mormor blev tillockmed rörd. De hade misstänkt att det var något lurt eftersom min moster hade sagt åt dem dagen innan att hålla tummarna för att jag skulle klara uppkörningen idag. Det hela firades med hallonpaj, glass, bullar och chokladbollar :D Jag och min kompis hade även tagit med oss badkläder, men det var så kallt i vattnet att vi avstod från att bada. Istället tog vi kameran och stativet och promenerade till ett ställe vid vägen där det fanns en bäck. Nu efterråt ångrar vi det. Just där vid bäcken var det världens myggsvärmar och det enda man kunde koncentrera sig på var att fly undan myggen. I vanliga fall brukar jag "offra mig för konsten" men nu gick det bara inte. Tog bara snabbt några bilder som för övrigt blev hur dåliga som helst. Alltså avbröt vi det hela och vände tillbaka mot stugan med en massa kliande myggbett och inte en endaste bra bild på bäcken, ovärt :(

Därefter blev det middag. Kommer aldrig glömma när vi kom in på namn. Mormors sambo sa hela tiden Malin åt min kompis som heter Elin och sedan frågade jag vad jag skulle kunna heta istället för Sara. Mormor tyckte att det skulle vara något mer omständigt namn, som Alexandra medan Elin skulle passa att heta Marta, lite gammalmodigt sådär. Jag och Elin började prata om hur kul det skulle vara att fråga en massa okända människor om vad de trodde man hette och sedan se vilket namn som blev populärast. Vi började fundera på om man kanske skulle gå runt på stan och fråga folk (vilket jag inte skulle våga).  Elin däremot verkade helt seriös om att hon skulle våga göra det. "Jag menar, vad kan man få för svar?" sa någon av oss och då svarar mormor "Jag ger väl fan i vad du heter".  Där brast det! Jag som just höll på svälja mat fick stopp i halsen. Sprang iväg för att lugna ner mig och lyckades tillslut återfå andningen. Skitläskigt vara det.

Efterråt fotade jag lite prästkragar innan vi åkte hem igen. Kommer kanske några bilder sen, har inte laddat över dem än.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback