Twitter

Nytt objektiv på G :)

Nu är jag fast besluten med att jag ska beställa det här objektivet i veckan! Perfekt för porträttfoto och där man vill ha kort skärpedjup (att motivet närmast kameran är i skärpa och bakgrunden i oskärpa). Eftersom det är så ljusstarkt ska det också fungera bra i lite sämre ljusförhållanden. Den enda nackdelen är väl att det är ett fast objektiv (det går inte zooma med det utan ligger hela tiden på brännvidden 50 mm). Otroligt prisvärt är det i alla fall och jag har en viss känsla att det här objektivet kommer användas flitigt :)


Objektiv Ef 50/1,8 II

Canon Ef 50/1,8 II
Källa: Scandinavian Photo

Tobias

svar: på tailsweep.se ;)

2008-06-07 @ 18:34:36
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Nene

det verkar bra :D om jag skulle ha en systemkamera så skulle jag gärna ha bl.a. det objektivet, älskar kort skärpedjup ^^

2008-06-07 @ 19:23:25
URL: http://nnene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback