Twitter

Gårdagskvällen

Hej!

Jag måste faktiskt säga att kvällen igår blev sådär. Började frysa redan första timmen vi var där och sedan blev det bara kallare och kallare. Vi träffade en kompis som var där med en kompis så vi joinade dem ibland. Annars gick vi mest runt på festivalområdet. När klockan började närma sig 11 gick vi till kraftscenen där Eourope skulle spela. Vi ställde oss väldigt nära scenen men jag kände på mig att det skulle vara väldigt lätt att bli klämd där. Min kompis ville står kvar så då gick jag och sökte efter den andra kompisen. Dock så var hon väldigt svårhittad även fast hon skrev vars hon var, antagligen hann hon förflytta sig innan jag kom till platsen. Klockan gick och det började bli riktigt jobbigt att gå runt själv på festivalområdet, jag frös som aldrig förr, blev knuffad hit och dit, trampade på flaskor så det stänkte upp dricka på benen, allt runt omkring gjorde mig bara irriterad just då. Jag ville hem. Ringde mamma och först efter ca 45 minuter kunde jag lämna festivalområdet och sätta mig i en varm bil. Försökte få tag i min kompis men det var omöjligt. Vi åkte till stället där vi hade ställt cyklarna och när vi satte på min cykel på stället insåg vi snabbt att vi inte skulle rymma en cykel till. Fortsatte ringa och sms:a men fick aldrig något svar. Nätet var nog överbeastat. Efter en stunds väntande åkte vi hem utan min kompis eftersom vi inte fick tag på henne. Jag kunde heller inte gå in på festivalområdet igen då de klipper av bandet när man går ut.

Fick ett sms senare av kompisen som skrev att nätet var överbelastat och att hon sett att min cykel var borta så hon hade cyklat hem och var hemma när hon skrev sms:et.

Det var den kvällen det. Idag ska jag bara vara hemma och ta det lugnt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback