Twitter

Praktiken slut

Nu är praktiken slut och det känns tråkigt på ett sätt. Men nu har vi ju bara 4 skoldagar nästa vecka och sedan påsklov, härligt! Minns hur mycket det var i skolan före sportlovet, och jag är glad att man nu får andas ut lite iallafall. Jag ligger efter i matten och måste räkna ikapp, men jag har alla mina böcker i skolan då jag var sjuk de två sista skoldagarna innan lovet :/ Jag får väl ta det på påsklovet istället. Sedan ska vi skriva en rapport nu efter praktiken och jag känner mig inte så peppad på det. Jag var också sjuk när de andra fick papperet med vad man skulle ta upp och lite frågor att ställa, så jag har frågat idag.

Förresten. Jag fick en present då jag skulle sluta för dagen :) Kände direkt att det var en bok, en ganska tjock och tung en. Tänkte först att det var en sån där Jamie Oliver bok då jag hade prismärkt sådana tidigare i veckan och de är också ganska tjocka och tunga. Men när jag passerade en hylla med boktiteln "Rutiga kokboken" slog det mig direkt. Jag hade fått en kokbok!



Över 1500 reccept, harre! Kanske dags att börja laga mat? :P Men det fanns annat i den också som bakverk, godis, smoothie och sånt också, inte för att jag brukar göra det men endå. Nu kan jag även lära mig vad allting heter, allt från olika sallader till olika typer av korvar. Uhhu! Eller vad sägs om sidan med bilder och beskrivning om hur man styckar en fågel? Fåglar avstår jag gärna från! Nej men jag kommer nog få användning av det förr eller senare, om inte annat när jag flyttar hemifrån :) Sä värdelös vill jag inte påstå att den var, dock kanske inget jag skulle köpa själv bara sådär :P

Elin

Rutiga kokboken är bra, den har vi hemma.

Ligger också efter i matten så känn ingen press:)

Såg du förresten att jag mailat dig frågorna till praktik-rapporten på FC?

2008-03-15 @ 17:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback