Twitter

Frågor och svar - Foto



Hur länge har du hållt på med foto eller känt dig intresserad av det? Och vad har du för kamera?
- Fotointresset började komma lite smygandes när jag var runt 13-14 år men då hade jag en helt annan syn på det hela. Från början fotade jag mest för att fånga olika tillfällen på bild. Jag har en Canon EOS 450D :)

Vad är dina ambitioner med fotograferandet? Är det nått du vill jobba med i framtiden eller är det mest en hobby du vill utveckla mer?
- Så länge jag tycker det är roligt vill jag såklart fortsätta utvecklas. Det finns så mycket jag har att lära mig och när det gäller foto har jag också väldigt lätt att ta till mig nya kunskaper. I dagsläget kan jag absolut tänka mig ett jobb som fotograf i framtiden! :)

inlägget från den 14;e, med en massa växtligheter typ.. vad är bilderna tagna med för kamera+objektiv?
- De är tagna med en Canon EOS 450D och Canon EF 50/1,8 ll.

Hur mkt brukar du fota per dag?
- Oj. Bör man fota varje dag? För mig är det väldigt olika från vecka till vecka, det beror helt enkelt på hur mycket jag har i skolan.

Har du en drömkamera?
- Min drömkamera finns bara i min fantasi ;-)

Brukar du redigera dina bilder mkt?
- Oftast brukar jag nöja mig med förbättring av färger och kontraster. Men visst finns det bilder jag redigerar betydligt mer än så. Det beror helt enkelt på vad jag har för tanke med bilden :)

Vad har du för objektiv?
- Kit-objektivet Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS och Canon EF 50/1,8 ll.

Är det något mer ni undrar inom fotoområdet? Ställ då frågan i kommentarsfältet så ska jag försöka svara på era frågor :)

Your Dream Closet - ,

jätte fina bilder, jätte fin header ! Du är duktig, riktigt duktig =)

2008-10-04 @ 21:52:25
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Linnea :>

Fina bilder och fin blogg ;)

2008-10-05 @ 12:28:57
URL: http://cellphone.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback