Twitter

Konstig natt.

Det började med att jag vaknade mitt i natten av att brandvarnan gick igång. Hörde hur mamma och hennes sambo gick upp och drog ut batteriet ur den samtidigt som de frågade sig hur den kunde gå igång utan anledning. Somnade om igen men kort därefter vaknade jag igen av att mamma skrek till. Därefter vaknade jag minst två gånger till av att hon skrek (hon drömde mardröm). Not good.

Jag drömde dessutom en helkonstig dröm. Men å andra sidan är alla mina drömmar helt wierda.

Hursomhellst. Drömmen började med att jag och min yngsta kusin skulle åka iväg på semester själva. Vi satt oss på flyget men jag märkte ganska snabbt att något var fel. Kort därefter hörde jag en röst som sa att vi skulle dö (planet skulle typ störta). Det blev svart. Sedan var vi helt plötsigt framme på semesterön. Helt oskadda.

Nu kom min kompis Elin in i bilden. Fråga mig inte var min kusin tog vägen, det bara blev så. Jag och Elin var inneboende hos en familj som bodde där på ön och vi hade fått ett eget rum. Senare upptäckte jag att jag hade glömt packa ca 90% av det som egentligen skulle med. Jag var helt förstörd på grund av detta så jag bestämde mig för att flyga hem igen och hämta resten, även fast jag skulle missa någon dag av semestern.

När jag var klar hemma och skulle tillbaka igen kom jag på att jag inte hade bokat något flyg. Gick in på flygbolagets hemsida och kollade. Den tidigaste tiden som fanns ledig var först på måndagen veckan därpå. Det var torsdag dagen jag kollade, så det betydde att jag skulle förlora ytterligare några dagar av semestern. Det betydde också att jag var tvungen att fira min födelsedag hemma som skulle vara på Söndagen.

Helt plötsligt var jag tillbaka på ön igen. Nu dock med bloggaren Elin Kero och hennes pojkvän. Galet! En dag gick jag och hennes pojkvän iväg för att se lite mer av ön. Allt var frid och fröjd tills vi märkte att vi var förföljda av någon skum person. Vi började springa och den läskiga personen sprang efter. På flykten hann vi både korsa ett träsk med ormar samt simma över en flod. När vi sedan inte orkade något mer stannade vi på ngt konstigt ställe och helt plöstligt var det som att den skumma personen inte alls ville oss illa. Erik babblade om att det var det häftigaste och roligaste äventyret han varit med om medan jag bara ville hem igen. Därefter minns jag inte så mycket mer:P Jag tror min mormor kom också in i bilden mot slutet.

Förstår ni nu hur konstiga mina drömmar kan vara? Rörigt var bara förnamnet.

Nu ska jag sova (hör och häpna!)... fast det kanske inte är så konstigt med tanke på hur dåligt jag sov inatt.
Ciao!


S a r a

HAHAHAHAH, jag garvar sönder!

2009-01-17 @ 01:32:48
URL: http://saaramarklund.blogg.se/
Nene

hahaha, kul dröm xD Du är inte den enda som drömmer konstiga drömmar, jag drömde en gång att jag var med i en sekt där man inte fick kolla killarna i ögonen (om man gjorde det så skulle man bli mördad genom att bli spetsad med en pinne genom halsen), och så råka jag göra det, och så skulle de mörda mig, men jag flydde genom att simma ryggsim (!!) i luften längs en gata här i Mariehamn... Snacka om weird XD

2009-01-17 @ 09:21:36
URL: http://nene.webblogg.se/
Fina

jag drömmer också alltid konstiga drömmar..

2009-01-17 @ 12:57:05
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Micke-Skeå

Men Sara då xD Det var inte en direkt vanlig dröm, hoppas du fick sova bättre nu iaf. så du slipper farliga öar hehe

2009-01-17 @ 13:53:30
URL: http://nifida.blogg.se/
Jossi

Haha, hjälp ja brukar ungefär drömma lika konstiga drömmar som dej, dock minst ja inte så mkt som du gör, haha ^^

2009-01-17 @ 19:05:56
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback