Twitter

Bloggtorka? Nejdå!



Jag har så mycket att blogga om att jag knappt vet i vilken ände jag ska börja.
Det beror mycket på att saker som jag skulle skrivit om/visat för månader sedan har nästan omedvetet skjutits fram vecka efter vecka. Om det fortsätter såhär vet ni vad som gäller: Julbildshagel lagom till påskafton!

Bara som en liten förvarning alltså.






Exempel på saker jag skjutit fram under alla dessa veckor:

- Göteborgsfilmen. Som några av er kanske kommer ihåg tog jag och en vän en liten tripp till Göteborg i augusti. Under resan filmade jag en del för att sedan redigera ihop materialet till en Göteborgsfilm. Jag kämpade med att få den klar så fort som möjligt och skrev även om det i bloggen. Vad hände sen? Gick den upp i rök? Turligt nog är den varken försvunnen eller långt ifrån klar, men tack vare att jag använder sådan otroligt långsam dator (den är värre än mig, jag lovar!) har jag liksom aldrig haft tålamod nog att orka redigera klart filmen.

- Kreta-inläggen. I början av september tillbringade jag och min syster en vecka på Kreta. Under resan tog jag en hel del bilder och filmade som aldrig förr. När jag var hemma igen skrev jag ett par Kreta-inlägg, sedan tappade jag lusten och bestämde mig för att ta en liten paus från dessa. Denna paus blev dock en ovanligt lång en. Kanske dags att ta tag i redigerandet av bilderna samt filmen om resan?

- Bloggdesignen. Okej. Det här hör inte riktigt till inlägg men jag vill nämna det ändå. I början av oktober skrev jag om hur less jag var på min våriga design och att jag börjat på en ny. Under några dagar satt jag i timmar och försökte få till en bra header och det blev en hel del versioner innan jag kände mig nöjd. Men då jag hade gjort denna header lite mer avancerad än mina föregående orkade jag aldrig riktigt komma igång med kodningen. Nu har jag tröttnat på den nya (som bara en av er har sett) och vill göra en ny. Har jag orken? Tveksamt.


Slutsats: Jag är i starkt behov av en ny dator, prioriteringsövningar, energi samt personlig peppare!

vexy

energi och inspiration kommer bäst tillbaka när man inte försöker "tvinga sig själv" till att få tillbaka den.

2009-11-09 @ 20:45:50
URL: http://vexy.blogg.se/
Sessan

Vet hur det är när man skjuter upp saker & ting, känns som jag gör det hela tiden :(



Men jag ser fram emot alla inlägg som kommer komma framöver :)

2009-11-10 @ 13:57:18
URL: http://victoria87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback