Twitter

Grannproblem? Mamma guidar!

Ibland brukar en av mina grannar spela hög musik ända in i småtimmarna. Det som stör mig mest är inte att den spelar hög musik, utan det är att den nöter en och samma låt från eftermiddagen/kvällen fram till klockan fyra på morgonen. Att det dessutom råkar handla om låtar som redan spelats sönder på radion gör det hela ännu värre.

För några dagar sedan skrev jag följande på facebook "Grannen har kört samma låt på repeat sedan middagstid. Om jag är less? En aning ja...". Igår passade mamma på att kommentera min facebook-status i form av en liten guide i "hur du säger ifrån utan att behöva prata med grannen"...

Förslag eftersom du inte vill prata med grannen:
1) Grannen kanske finns på facebook - leta - namnet står på dörren - skriv något vänligt men bestämt om tider då det bör vara tyst.
2) Spela in en egen musik med textförslag: kan du vara tyst jag försöker sova högt och upprepande!
3) Lägg en lapp i brevinkastet ljudligt när det lever om.

Tack mamma! Precis vad jag behövde.


Skulle ta en bild som blev film istället, fail! Höj volymen så får du höra något vackert mot slutet...


Trackback