Twitter

Så blev min tisdag



Känner mig aningen stressad över att jag hamnat efter i uppdateringen men jag ska göra mitt bästa för att hinna ikapp. I tisdags skrev jag ju att jag skulle fota min vän Madde och nu tänkte jag berätta lite om den dagen.

Tisdagen började bra. Jag tog mig upp i tid trots den inte så långvariga sömnen, men efter ett tag lyckades jag ändå hamna efter i planeringen. Sedan när jag hade packat allt i bilen (ja, jag hade mycket med mig) och skulle köra iväg så var bilnyckeln försvunnen! Ringde direkt till Madde och berättade att jag är världens klantigaste människa. Nu vet ni också det, hehe. Som tur var hittade jag den efter en stunds intensivt letande, vilket var en oerhörd lättnad.


Den här bilden är ju så seriös... eller hur det nu var ;)

Var framme vid platsen nästan en timma senare än planerat och Madde skulle hem en bestämd tid, så aningen stressigt blev det. Vi hann fota lite porträtt och utöver det blev det ett gäng spontana videoklipp , flumbilder och naturfoto. Med tanke på omständigheterna känner jag mig ändå hyfsat nöjd med bilderna. Men det viktigaste är ju trots allt att vi hade kul, vilket ni kommer få bevisat i den kommande videon ;)

Skjutsade Madde till bussen och åkte sedan tillbaka till området. Satt en stund i bilen och hade en trevlig men ensam "dellipaus" samtidigt som jag filmade lite lustiga videoklipp. Därefter begav jag mig ut i kylan igen (det blev riktigt kallt när solen inte var framme) för att fota lite mer. Eller lite och lite... jag var för tusan ute till halv åtta eller något :P



Mitt under fotandet ringde mormor. Hon berättade nyheten om att vattet här i Skellefteå mest troligt hade fått samma parasit som hittats i Östersund och att man kunde bli magsjuk om man drack det. Kommunen hade därför uppmanat alla skelleftebor att koka vattnet innan man dricker det. Det känns dock som att jag redan borde blivit sjuk eftersom bakterien måste ha funnits i vattnet ett tag (om det är anledningen till varför så många blivit magsjuka här).

Ja, så nu måste jag alltså koka allt vatten jag dricker. Det känns drygt och jag håller hela tiden på att glömma av mig och dricka direkt från kranen. Hoppas det inte fortsätter såhär länge till...

Anton

Vet precis hur det är! Med vattnet alltså. /Östersundsbo

2011-04-22 @ 18:21:52
URL: http://www.youtube.com/user/Dallasnigel
Ninni Karlsson - photography, fashion and weekday

Fin är du!

2011-04-23 @ 19:24:05
URL: http://missebonie.blogg.se/
Svea

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-08 @ 15:47:54
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback