Twitter

Frågor & Svar - Del 1



Hur gammal är du?

20 år :)

Har du något smeknamn?
Om jag har! Allt från Sjösse till SMS (står för Sara med smajlet eller initialerna för mitt fullständiga namn).

Vilken skostorlek har du?
Allt mellan 38-40, men i de flesta fall 39.

Hur lång är du?
Sist jag mätte mig (över ett halvår sedan) var jag 172 centimeter lång.

Vad äter du till frukost?
Det blir oftast två mjukmackor med smör och den numera obligatoriska frukostmarmeladen. Sedan dricker jag en actimel-shot och ett glas vatten. Jag gillart.

Nu kommer den ultimata frågan. Var har din tandborste för färg?
Nu kommer det ultimata svaret. Ljusblå.

Vad gör du till vardags? Pluggar eller jobbar du? :)
Jag är arbetssökande och går hos en jobbcoach. Annars spenderar jag lite för mycket tid vid datorn samt ägnar mig åt andra intressen som att fota och filma :)

Vad har alltid varit din högsta dröm?
Jag har nog inget som alltid varit min högsta dröm tyvärr.



Hur kommer det sig att du är singel? Eget val eller bara blivit så?
Det är inget eget val utan det har bara alltid varit så. Känns ibland lite småjobbigt, speciellt när de flesta vännerna har någon vid sin sida.

Är själv från Pite och pratar pitebondska så jag undrar då - kan du prata flytande skelleftebondska? Har hört litelite av det när jag varit in mot landet hos någon äldre men skulle vara kul att höra mer och jämföra!
Tyvärr kan jag inte det :(

Din favoritlåt? Sorglig? Glad?
Jag har massvis med favoritlåtar och kan inte välja ut en :/

Har du någon fobi?
Ormar! Såhär får man vara beredd på att det kan låta med mig i en skog:


Vad tror du att du gör om tio år?
Förhoppningsvis har jag kommit underfund med vad jag vill bli och har ett arbete jag trivs med, annars har jag ingen aning.

Drömmer du?
Jodå, både om natten och dagen ;)

Gillar du någon just nu?:]
Inte på det sättet jag tror du menar :)

Vad är ditt favoritprogram på din dator?
Får jag välja 2? I så fall säger jag Photoshop och Spotify! Eller vänta nu... Firefox är väl ett program och jag är internetberoende. Väljer det istället.

Kan du hjula?
Jag vågar nog inte ens försöka...

Tror du på ufon?
När jag ser sådana här videoklipp blir jag faschinerad, men jag vet inte riktigt. Tror ni på ufon?

Vilka länder vill du besöka?
Alla typ. Haha.

Vilka länder har du besökt?

Finland, Turkiet, Spanien och Grekland :)

Varför bloggar du?
För att det är roligt och utvecklande i och med responsen man får. Utöver det gillar jag kolla tillbaka på gamla inlägg och minnas, finna nya vänner och visa att jag finns. Med tanke på att jag kan vara lite mer tillbakadragen i verkligheten (bortsett från när jag omges av vänner jag känner väl) och är en riktig datanörd med intressen inom media är just internet ett bra ställe för mig att synas.

Favoritkarusell?
Kanonen på Liseberg är grym, men då jag föredrar karuseller med längre åktider blir valet inte lika självklart. Någon berg- och dalbana tror jag i alla fall :)

Vad är den hemskaste filmen du sett?
The Ring. Sedan jag såg den har jag knappt sett några fler skräckfilmer. Jag blir så tagen och de fastnar i mitt huvud flera dagar efterråt.

Är du rädd för något slags djur?
Oja! Spindlar, ormar och sniglar toppar listan. Ni skulle bara veta hur nojjig jag blev när jag gick i slottskogen i Göteborg och fick syn på alla jättesniglar. Vi har ju inte riktigt så stora här uppe i norrland.

Olivia Ljungberg

Hoho, såg the Ring när jag var ca 10 kanske. tyckte jag var cool. inte lika cool sedan när jag skulle sova, haha!

2011-04-12 @ 21:57:01
URL: http://olivialjungberg.blogg.se/
Nakne Kocken

du verkar ha båda fötterna på jorden :)

2011-04-13 @ 19:03:15
URL: http://liteservicenaken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback