Twitter

Resumé av 2010 - Del 1

Jag har valt att dela upp min resumé i tre delar för att det inte ska bli ett milslångt inlägg som väldigt få orkar gå igenom. Har även försökt lägga upp det på ett sätt som gör den både lättläst och intressant. Med kortfattade texter, länkar till gamla inlägg samt utvalda bilder och videos sammanfattar jag mitt förra år månad för månad.

Hoppas att ni gillar upplägget!




På grund av en svacka jag hade hamnat i både vad gäller bloggen och lusten att fotografera tog jag nästan inga bilder under januari. Genom bloggen lärde jag känna en ny person som på kort tid blev en betydelsefull vän. Jag gjorde min livs största affär och köpte en lägenhet! Precis som många andra föll även jag för trenden att photoshopa sig själv till en Avatar, och detta skedde innan jag ens hade sett filmen!

Utvalda inlägg från januari:
20 januari 2010
Söta Louie
Avatar-Sara!





Kollar man i arkivet kan man undra var tusan jag höll hus i februari? Ett enda inlägg på hela månaden, och det var ett gästinlägg. Min vän Emma var snäll och väckte lite liv i bloggen som verkade ha dött eller något.

Ett litet utdrag från inlägget:
"Som ni kanske har märkt har hon varit lite off här i bloggen ett bra tag nu. Sedan Sara köpte sin nya imac så har hon inte haft tillgång till photoshop (mer än en testversion som gick ut för över en månad sedan). Så hennes motivation för att blogga och fota har försvunnit sakta men säkert i samband med det."

Februari var i övrigt månaden då jag blev stambesökare på möbelaffärerna här i stan. Kan berätta att jag fortfarande är igenkänd i en av affärerna trots att jag knappt satt min fot där sedan våren 2010. När jag besökte den förra veckan frågade expediten om jag var nöjd med mina möbler, haha! Jag är tydligen bra på att göra avtryck efter mig ;)

Inlägget från februari:
20 februari



Sara var tillbaka, woho! Den 4 mars flyttade jag och min undulat Louie hemifrån, helt ovetandes om att jag skulle bli utan internet några dagar framåt. Det gick så långt att en en tekniker tillkallades, vilket egentligen inte hade behövts då problemet berodde på att jag hade använt fel kabel. Kände mig ganska snabbt hemma i lägenheten och efter några veckor fick jag min efterlängtade soffa. Började gå en serviceutbildning som var på 22 veckor.

Utvalda inlägg från mars:

Utmanad!
Bilder på nya soffan!







En händelse gjorde större delen av den här månaden till en mardröm känslomässigt. Bloggen var väl nästan den enda platsen där det aldrig riktigt märktes av (valde att inte skriva om det då det var för personligt). Här blev det andra bullar minsann! Inläggen fylldes med bubblor, pusskalas, humor, kärlek och glada färger! Trots att månaden var rätt grå har jag även några få glada minnen utanför bloggen, som till exempel det videodokumenterade besöket hos syrran och den lite misslyckade men roliga fotosessionen med Elin :)

April var även månaden då jag publicerade det intro jag planerade att använda i mina kommande vloggar!

Utvalda
inlägg från april:
Min lördag
Dagens middag - Bulgursallad
Jonas vill vara anonym








Peter Stahre

Detta gillas skarpt! :D

2011-01-16 @ 20:34:48
Malin

gillar hur ditt hem blev! fint!

2011-01-18 @ 22:31:54
URL: http://thephtgrpher.blogg.see
Mickis

Du har ju ändå haft flera riktigt minnesvärda stunder med släkt och vänner enligt din beskrivning. Det är inte alla som har det så du borde bara njuta av hur härligt det varit för dig :)

2011-01-19 @ 18:28:13
ida

du tar så fina bilder :)

2011-01-19 @ 21:05:19
URL: http://spotlights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback