Twitter

iPhone och funderingar

Efter en lång tids funderande har jag bestämt mig för att min nya mobil blir en iPhone 4. Skillnaden kommer bli som natt och dag jämfört med min nuvarande mobil som jag haft i över 4 år, vilket jag ser fram emot ;) Har varit lite skeptisk mot det här med touchscreen, men som allt annat antar jag att det är en vanesak :)

Nu har vi då kommit till nästa problem - vilket abonnemang/kontantkort ska jag välja? I nuläget har jag halebop kontantkort (gamla versionen), vilket jag har varit nöjd med bortsett från att det kostar smsa om man inte laddar mobilen med 300 kr - fria sms i en månad. Nu har de dock ett erbjudande att om man laddar med minst 300 kr innan 1 juni så får man fria sms året ut. Bra tajming där, hehe.

Jag varken ringer eller smsar mycket (kan dock smsa ganska mycket i perioder då jag har gratis). Av vänner och bekanta använder majoriteten Halebop tror jag. Surfar gör jag väldigt sällan på mobilen, men det beror på att min gamla mobil inte är något att surfa med om man säger så. Så surfa kommer jag helt klart göra att mycket oftare med den nya mobilen.

Någon som har något abonnemang/kontantkort att rekommendera mig? Om inte - något ni inte rekommenderar? ;) Just nu funderar jag lite på abonnemangen Telia max 25 och Halebop vänner (båda med mobilsurf). Kontantkort har jag knappt kollat på. Vet inte varför :P

När jag väl är igång kan jag passa på att ställa lite fler frågor. Har kikat lite på skal och displayskydd. Någon som har erfarenhet av vilka typer av skal och displayskydd som är bäst till iPhone?

Även hörlurar har jag börjat fundera lite på då jag vet att de man får med inte är så mycket att hänga i granen. Någon som har tips på ett par bra och bekväma In-ear hörlurar (främst för att lyssna på musik)?

emmablid

Har inte kollat nyligen, men tänkte direkt på Telia Max 25 när jag läste. Bra priser, och de brukar ha erbjudanden när man binder sig. T.ex. i vintras om du skrev upp dig för 1 år fick du spotify premium i 1 år på köpet, men jag som inte är 18 fick inte ta det erbjudandet. Löjligt.

2011-05-22 @ 23:17:29
URL: http://eblid.blogg.se/
emmablid

sv: Ah, okej! Hade du tänkt köpa telefonen med abonnemanget eller kontant? :-)

2011-05-22 @ 23:59:49
URL: http://eblid.blogg.se/
emmablid

sv: Har bara köpt en mobil själv i mitt liv och då betalade jag direkt för telefonen som blev ca 1000kr billigare med abonnemang (telia). Det var en HTC wildfire, har ingen aning om vad som gäller iPhone dock. Du kan ju alltid droppa in i en butik och fråga om rekommendationer etc :-)

2011-05-23 @ 02:09:10
URL: http://eblid.blogg.se/
J

Själv har jag telia. Har även köpt fria sms i ett helt år (5000/månad) för endast 499kr/året. Det passar mig super!

2011-05-23 @ 18:07:25
ELIN | FOTO |

fin blogg :)

2011-05-23 @ 19:54:16
URL: http://nilesfoto.blogg.se/
Sessan

Jag har en annan version av halebop & då får man gratis sms om man laddar med 200:- Min mamma har något abonemang version av halebop & kostar minst 59:- månaden kolla lite på deras olika erbjudande.

2011-05-24 @ 19:03:06
h a n n a

Jag har Halebop Vänner tror jag, och en iPhone 4 då. Det funkar jättebra för mig! Fri surf och fria sms :)

2011-05-25 @ 19:33:06
URL: http://hannaiaa.blogg.se/
Elin

Använder själv Halebop vänner surf plus, gratis sms till alla, gratis ringa inom halebop, låga avgifter till alla andra:) Brukar annars vara en bra ide att höra med försäljare hos t ex telia, de kan garanterat rekommendera något.

2011-05-26 @ 19:53:35
Petra

Jag har en iPhone 4 med ett Telia till vänner-abonnemang och jag tycker att det fungerar bra.

2011-05-27 @ 13:54:16
URL: http://linnea84.blogg.se/
KAJSA

Jättefin design du har! :)

2011-05-27 @ 14:54:38
URL: http://loveisloud.blogg.se/
Sara

hejsan! tycker att din blogg är väldigt härlig och dina bilder är helt underbara! :)

men som svar på din fråga; jag använder ett abonnemang ifrån halebop, där jag (min mamma) betalar 109 kr i månaden. då får jag iprincip fri surf, 3000sms och det kostar 69 öre i öppningsavgift för alla mina samtal och därefter 19 öre i minuten. Jag vet dock inte vad abonemanget heter tyvärr.. Telefonen jag använder är en Samsung galaxy S, och den fungerar super! hoppas att jag var till hjälp ;)

kram!

2011-05-28 @ 00:30:04
URL: http://saradasun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback