Twitter

Städsnack och blåbärspaj

 
I helgen påbörjade jag en storstädning av lägenheten. Har kommit en bra bit men är fortfarande mycket kvar att göra. Nu när jag väl går in för att storstäda på riktigt - ja då ska det utföras med yttersta precision. Snabba lösningar som att pressa in allt i garderober och lådor är bara såå 2011. Här ska det vikas, strykas, sorteras, kastas och göras rent i minsta lilla vrå!
 
Igår fick jag sällskap av Erik och vi hjälptes åt med att tvätta mina fönster, som inte rengjorts sedan jag köpte lägenheten i början av 2010...
 
Jag - *Börjar skrubba på en redan rengjord yta*
Erik - Vad gör du!??
Jag - Det var lite prickar här!
Erik - *Tittar närmare* Var då?
Jag - Kolla här! *Klöser bort en prick med nageln* Ge mig mer gisch!
 
Det gick i alla fall som en dans och det tackar vi google för.
 
 
Efter gårdagens hårda slit slängde vi snabbt ihop en blåbärspaj. Så fantastiskt gott! Det bästa av allt är att det fortfarande finns kvar en tredjedel, och den är bara min!!!
 
Ikväll är det du och jag pajen :')

Victoria

Nu påminde du mig om att jag också borde tvätta fönstrena :P
Pajen såg riktigt smarrig ut.

2012-09-18 @ 08:39:03
URL: http://impalaa.blogg.se
Lena

Bra med fönstertvätt:) du får gärna besöka mig och hjälpa till med detta otacksamma jobb och tag med den goda blåbärspajen!

2012-09-18 @ 10:08:08
Gaymasen

... men alltså, blåbärspaj är ju aldrig fel det heller. Mmmm! ;-)

2012-09-18 @ 20:07:42
URL: http://gaymasen.se
Ellen (alatariel)

Låter som en bra dag! Och alltså blåbärs pajen ser ju sjukt god ut. :)

2012-09-19 @ 17:16:13
URL: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback