Twitter

Video - Duck Walk @ Honolulu Zoo

 
Här ser vi då ett gäng ankor ute på sin dagliga följa John-runda, eller vad man nu ska kalla det. Den må vara enformig men ack så roande. I alla fall för oss åskådare.
 
Oj vad lattjo lajban vi haft åt detta! De hade kunnat ha sin egna live-streamning, skitbra marknadsföring ju. Självklart lämnade jag videokameran på hotellrummet just den dagen och hade inte så mycket tid på mig då parken skulle stänga inom bara några minuter. Min kära mobil fick därför äran att fånga detta.
 
Ah just ja! Skakningarna beror på Sara-skalv i hög grad på skrattskalan, hehe.

Ellen (alatariel)

Haha vad söta! :)

2012-09-12 @ 17:27:29
URL: http://alatariel.papper.fi
Mickis

Mer motionsankor åt folket! Jag hade faktiskt kunnat tänka mig fara dit igen bara för att se dem springa med sina små plattfötter :D

2012-09-12 @ 17:28:42
Victoria

HAHA så söta.

2012-09-13 @ 09:15:21
URL: http://impalaa.blogg.se
Bodypalace

Haha vad roligt, speciellt med den passande musiken ;) skicka videon till Ray William Johnson på tuben. Den skulle säkert bli viral ;)

Svar: Hehe, tror du det? Ska tänka på saken ;)
SANTAPOLA

2012-09-14 @ 11:47:16
URL: http://bodypalace.blogspot.se
Emma B.

Steriotypt beteende kallas det. Dvs. ett upprepande beteende som utvecklas pga att djuret inte kan utföra de beteenden de är skarpt motiverade till och brukar göra i det fria. De uppstår en frustration för att de inte kan få utföra sitt beteende och då skapas de steriotypa beteendet som är enformigt. Som t.ex. detta. De går samma runda om och om igen. Förekommer bara i fångenskap. Understimulans. Bara för att jag vet det så tycker jag mest synd om dem. :(

Svar: De här ankorna är inte vingklippta och kan flyga var de vill, de hör inte ens till djurparken så de lever inte i fångenskap. Men annars förstår jag din kommentar och lärde mig också något av den, har inte tänkt på att fångenskap kan utveckla ett sådant beteende. Inte alls trevligt :(
SANTAPOLA

2012-09-14 @ 21:24:34
URL: http://emmasviktiga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback