Twitter

Melodifestivalen i Skellefteå!

Bilderna tog jag med min systemkamera. Var svårt att få bra bilder i mörkret.
 
I fredags var jag och såg genrepet av Melodifestivalen som den här veckan befann sig i Skellefteå! Har sett programmet live här tidigare för en massa år sedan men det var under livesändningen. Tänkte först köpa biljetter till livesändningen den här gången också men det sket sig då jag inte var ute i tillräckligt god tid.
 
Riktigt bra var det, härlig stämning! Det var speciellt roligt att se och höra programledaren Gina live, grym tjej det där! Tänk att för bara några år sedan var hennes största dröm att få leda melodifestivalen, och nu gör hon det - för andra gången dessutom! Det märktes att Danny inte är lika gjord för programledarrollen men han ska ändå ha cred för att han gör detta trots sin rädsla att prata inför folk. Det kanske är svårt för vissa att tro på det då man sett honom mycket på scen i olika sammanhang, men att sjunga och att leda ett program är två helt skilda saker. Friskt vågat!
 
När det kommer till låtarna tycker jag de flesta var okej men ingen ny hit direkt. Min solklara favorit blev "Heartstrings" med Janet Leon, något jag höll fast vid även efter jag sett samtliga bidrag på tvn igår. Kanonbra! Blev riktigt besviken över att hon snubblade vid mållinjen. Gubbarna var ju charmiga med sin schlagerdänga, men oj vad vi svenskar kommer få skämmas om de vinner i finalen och ska presentera Sverige i Eurovision! State of Drama var väldigt otippade finalister enligt mig. Tycker låten var rätt intetsägande, inte speciellt intressant eller originell.
 
Såg du Melodifestivalen i helgen? Vilket/vilka bidrag gillade du mest?
 
Några klipp från genrepet, filmat med min mobil.

Cattis "hejcattis" Gustafsson

Älskar bilderna!

2013-02-17 @ 22:48:35
URL: http://nattstad.se/hejcattis
Rebecca

Snyggt med ljuset !

2013-02-18 @ 09:46:01
URL: http://fotobex.blogg.se
Amanda [SPONTAN]

Superfina bilder! :)

2013-02-18 @ 12:23:11
URL: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback