Twitter

Sjukstuga

En del av mitt sjukförråd.
 
Ja då har man åkt på årets första (och förhoppningsvis sista) förkylning! Tack och lov blir jag rätt sällan förkyld så jag är inte överdrivet besvärad. Men jag vill såklart bli av med den så fort som möjligt och har därför laddat upp med diverse nödvändigheter :)
 
Började känna av obehag i halsen, frös/svettades om vartannat och fick huvudvärk i tisdags. Igår fortsatte det i samma spår förutom att det var värre i halsen och jag började hosta lite. Idag vaknade jag med en extremt brännande hals och kunde knappt prata för att jag var så hes, men det avtog ganska snabbt och nu är det mest en kittlig och retande i hals, grova hostattacker, en ömmande kropp och trötthet jag plågas med. Någon snuva har jag inte sett skymten av ännu, hoppas jag slipper den biten!
 
Provade den omtalade ingefära-huskuren på uppkokat vatten, ingefära och honung för första gången igår. Var beredd på att det skulle smaka äckligt då jag läst förvarningar om det, men det blev minsann en positiv upplevelse! Inte äckligt alls. Testade också tugga i mig en bit ingefära, DET var däremot starkt som tusan och inte alls gott!
 
Har ni någon speciell huskur ni brukar använda er av när ni blir förkylda?
 
 
 

Amanda [SPONTAN]

Te, te och ännu mer te! Du får krya på dig! :)

Svar: Tack! Jag jobbar på det :)
SANTAPOLA

2013-02-07 @ 21:20:12
URL: http://spontan.blogg.se
Ellen (alatariel)

Krya på dig! Måste säga att blden ser riktigt mysig ut! :)

Svar: Tack Ellen! :)
SANTAPOLA

2013-02-08 @ 12:22:41
URL: http://alatariel.papper.fi
klara

sv; Tack Sara!! Haha vad bra ;)

2013-02-10 @ 07:04:23
URL: http://klarahe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback