Twitter

Ny jacka & skor

 
 
ÄNTLIGEN har jag hittat ett par vinterskor och en ny vinterjacka!!
 
Jag kan inte minnas sist jag hade ett par riktiga vinterskor och fattar inte hur jag överlevt i billiga höstskor tidigare år? Det är dessutom först inför den här säsongen som jag verkligen letat ordentligt efter ett par skor. Är ganska kräsen av mig så det har inte varit en lätt match.
 
Att jag tillslut hittade ett par dugliga skor har jag bloggläsaren Victoria att tacka för, hon tipsade nämligen mig om att kolla skor från märket Viking, bingo! Fann dessa vinterkängor på sportamore's herravdelning. Enligt märkets egna hemsida är de dock för damer, lite förvirrande ;) De heter i alla fall Mammoth och är riktigt sköna! Dock verkar inte ens dessa rejäla skor vara tillräckligt varma för mina frusna tår (vilket också kan bero på att jag rört mig rätt lite de få gånger jag burit dem hittills). Kommer främst använda dem när jag ska ut på fotopromenader och andra längre utflykter i snön, ska jag bara gå på stan blir det nog höstskorna.
 
En ny vinterjacka har jag också varit i behov av då jag haft min gamla sjukt länge och den inte är så varm, men kommer fortsätta använda den ibland ändå. I december beställde jag hem en likadan tuxerjacka som jag nu köpt fast i svart, den var dock för stor så den åkte tillbaka. Jackan var slut i den mindre storleken så det blev inget byte, men efter lite sökande lyckades jag hitta den på en annan sida. Dessvärre blev även den en besvikelse, det var inte samma modell som på produktbilden och storleken såg och kändes lika stor som den förstnämnda. Kontaktade butiken och de hade märkt att de skickat fel modell, de sålde nämligen jackan i 2 liknande varianter. Jag och Erik körde sedan 7 mil till den fysiska butiken i Piteå för att jag ville prova fler, jämföra och slippa allt krångel med att skicka fram och tillbaka. På plats upptäckte jag att det var som jag misstänkt - jackan de hade skickat var felmärkt. Provade andra i samma modell och storlek som alla var mindre än den jag fått. Jag och min vanliga tur alltså!
 
Passade på och provade jackan i både svart, röd och marinblå. Mitt hår stod rakt upp efter bara några provningar och jag gav både mig och Erik onda stötar titt som tätt, har aldrig blivit så laddad av en jacka förr! Det är väl det enda jag har att klaga på förutom att den kunde varit liite längre :) Efter lite velande blev det tillslut den marinblåa trots att jag hade varit inställd på svart, trodde jag skulle ångra mig som vanligt men idag är jag mycket nöjd med valet! Har tillräckligt med svarta kläder ;)
 
Vad jackan gick på? 747,50 svenska kronor för att vara exakt! På deras webshop var ordinarie pris 1495 kr, men den blev nedsatt till 995 kr dagen efter jag mailat och frågat om de hade någon planerad rea på jackan. Att den skulle bli ännu billigare i butik var dock inget jag hade någon aning om innan vi kom dit, kul överraskning!

Becca

Fina du !

2013-01-30 @ 12:05:58
URL: http://fotobex.blogg.se
Elin Wennemyr

Synd att våren verkar komma lagom till att du köper vinterkläder. ;) Men de går ju som tur är att använda några år framöver och antagligen en stund till i år. :)

Svar: Här där jag bor känns våren väldigt avlägsen :)
SANTAPOLA

2013-01-30 @ 16:12:45
URL: http://bokeh.blogg.se/
Ellen (alatariel)

Jätte härliga bilder, och jätte fin jacka och skor!

Svar: Tack så mycket! :D
SANTAPOLA

2013-01-30 @ 16:56:16
URL: http://alatariel.papper.fi
Victoria

Vad glad jag blir av att höra att mitt tips kom till nytta. Riktigt snygga skor & du passar i färgen på jackan :)

Svar: Kunde ana att du skulle bli det :) Tack!
SANTAPOLA

2013-01-30 @ 20:36:31
URL: http://impalaa.blogg.se
Marie

Snyggt

2013-02-05 @ 15:57:47
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback