"I don't want you to save me. I want you to stand by my side as I save myself."

16/1 - Sömnlogg

Publicerad 2014-01-16 22:29:00 i Allmänt,

Här kommer en logg över min sömn det senaste dygnet. Kanske lite väl detaljerad men jag gillar ju att vara det eller något.
 
Natten till torsdag - Mål: Lägga mig senast 03 och gå upp senast 12
La mig: Drygt 07.
Somnade: Efter 45 min eller mer.
Väcktes av lampa/larm: 3 gånger mellan 11.30-12.
Vaknade av mig själv: 0 gånger.
Gick upp (toabesök räknas ej): 13.
 
Sömn på dagen: Till och från under 1 timme.
 
Kommentar:
Den här gången gick det verkligen åt skogen med att lägga sig i tid, fastnade vid datorn som jag brukar. Däremot gick det bättre att ta sig upp, bara en timme senare än planerat och somnade bara om två gånger! Klar förbättring jämfört med gårdagen då jag somnade om en massa gånger och tog mig upp drygt 5 timmar efter planerad tid. Kände mig också mindre trött när jag vaknade idag trots att jag fått för lite sömn, men tyvärr kom tröttheten ikapp senare under dagen vilket resulterade i en längre powernap.
 
Inatt kommer jag ha samma mål som föregående natt. Känner jag för att lägga mig tidigare är det såklart bra, men jag tror det är lättare för mig att lyckas i längden om jag tar det i mindre steg. Det blir en mindre omställning för kroppen och jag tror jag får bättre sömn då jag alltid brukar vakna flera gånger under natten om jag lägger mig innan 12 på en gång. Något jag annars gör väldigt sällan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela