"I don't want you to save me. I want you to stand by my side as I save myself."

Piss

Publicerad 2014-01-06 07:39:00 i Allmänt,

Skulle egentligen lagt mig för att sova vid 4 men fastnade här som vanligt. Min dygnsrytm har varit katastofal den senaste tiden, minns typ knappt sist jag la mig innan 3 på natten. Nu är klockan efter sju på morgonen och jag mår piss. Idag har jag tre större saker som ska göras - städa lägenheten, prova saker jag beställt och försöka besluta (har t ex. ett torn av skokartonger...) och redigera klart några bröllopsbilder. På tal om det så har jag kommit igång med redigerandet nu, dock så är jag alldeles för petig med bilderna. Sitter och gör småjusteringar hela tiden och känner mig aldrig klar, så himla drygt. Har tagit mig flera timmar att bli klar med bara 4 bilder.
 
Några saker som får mig att må dåligt just nu:
- Att jag är så värdelös på att lägga mig när jag borde.
- Min akne. Tror den håller på bli värre nu igen, vill bara gråta när jag ser mig själv i spegeln.
- Att dagarna går för fort, jag har tusen saker jag vill/behöver göra men får knappt något gjort. Stress!
- Att praktiken börjar om imorgon. Ångest!
- Mitt liv rent allmänt. Det är bara tragiskt. Kan jag aldrig få må bra och känna mig harmonisk?
 
Måste försöka ta mig i kragen och göra mig klar för att sova nu, även fast jag inte vill. Blir så konstig när jag börjar må sämre än vanligt, istället för att gå och lägga mig och hoppas på en bättre morgondag sitter jag och gräver i saker som bara får mig att må sämre...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela