Twitter

Sjuk :(

Kände redan sent igår kväll att halsen inte riktigt var som den skulle och när jag vaknade i morse hade jag huvudvärk, obehagligt i halsen (har skrivit om det i de första inläggen) och ont i halsen. Bestämde mig för att stanna hemma för att jag var rädd att jag hade blivit smittad av en klasskompis. Hennes mamma fick halsfluss i slutet av förra veckan och igår blev hon själv sjuk, först hade hon ont i halsen och sen fick hon feber. Iallafall, jag och mamma bestämde att jag skulle ta ett stickprov i halsen för att kolla upp om det var något, men vårdcentralen hade stängt så vi fick vända oss till en annnan vårdcentral. Vid 11 for vi dit och jag började frysa när vi var där och blev lite tröttare, sedan när hon tog stickprovet så var det extremt obehagligt för att det låser sig på ena sidan av min käke hela tiden så jag kan inte gapa tillräckligt stort och det tar ont. Vi fick beskedet att jag hade halsfluss :( Jag som skulle umgås med en massa folk och ha trevligt imorgon, jag är en riktig otursfågel, blir alltid sjuk när det för en gångs skull händer något roligt! och det där har jag sett fram emot jättelänge nu eftersom det planerades för länge sedan:(

Men men, jag kanske kan fara endå och vara där en stund iaf. Fast då kommer jag säkert bara deppa och inte orka göra något, men vem vet... de kanske kan få mig på bättre humör.

Jag har aldrig haft halsfluss förut. Finns det någon lindigare variant av det? Växer halsmandlarna varje dag då man har det? Mina verkar inte vara så stora iaf, då skulle jag känna det, men en jag pratade med på vårdcentralen sa att de redan är svullna om man har halsfluss.

Vi får se vad jag orkar göra idag, ska nog ta det lungt. Kollade febern i mrose och då hade jag 36.5, men när jag kollade efter lunch så hade den stigit till 37.5 och jag börjag känna mig lite trött, dåsig, fryser och har lite värk i benen (vilket man kan ha då man har feber).

Sängen lockar rätt så mkt, men jag vet att om jag lägger mig där lär jag inte kliva upp på länge, inet ens säkert jag orkar gå och äta middag då:/

312226-15

Elin

Krya på dig! Hoppas du kan komma en liten stund imorgon, eller iaf sticka in huvudet och säga hej:)

2007-09-27 @ 18:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback