Twitter

19 Februrari

Hallå :)


Idag var det ju dagen med stort D, Jag och min kompis Elin skulle vara programledare i vårat radioprogram på skolan. Det gick endå ganska bra på morgonen, även fast jag var lite nervös. Jag visste att vi hade manuset klart och jag hade läst igenom det några gånger igårkväll. Så mycket värre än såhär kunde det inte bli trodde jag då, men jag hade fel.

Väl på skolan upptäckte vi först att flera var borta, därav en av teknikerna. Sedan var vi inte säkra på om vi skulle få några gäster som skulle spela live i radion, så vi fick helt enkelt skippa det. Det var bara raka vägen till datorn, radera i manuset och tänka ut något annat att prata om. Vi kom verkligen inte på något vettigt så vi fick ta en annan lösning, nämligen att spåra i slutet. Istället för intervju med gäster så blev det sten sax påse om vem som skulle få välja sista låten :P När vi var klara med det omskrivna manuset fick vi helt plötsligt veta att en av reportrarna som skulle ha ett inslag inte hade spelat in det hon skulle säga, utan hon ville att vi skulle läsa upp det. Dessutom handlade det om ett helt A4 fullt med text som inte ens var omskrivet i manusform. Där gick gränsen för mig. Vi som hade det nog stressigt skulle ta på oss ännu en sak, frågan var om vi ens skulle hinna öva i studion innan sändning. Men vi fick helt enkelt göra det bästa av situationen, reportern gjorde texten kortare som sedan jag och E skrev om till manusform. Medan Elin fixade klart manuset satt jag i studion och teknikerna justerade volymen. Vi fick skjuta upp sändningstiden för att hinna öva någon gång innan. Sedan var det dags för sändning, nu kan man verkligen tala om att nervositeten steg på bara några sekunder. Satt där och skakade samtidigt som jag hörde hur mitt hjärta slog allt intensivare.

Det gick faktsikt bättre än vad jag trodde för oss. Tyckte att jag lät darrig i rösten från början men det släppte mer och mer ju längre in i programmet vi kom. Tillslut tänkte man inte så mycket på att det sändes ut över hela skolan. Dock så blev det lite tokigheter i tekniken som att det råkade komma in på någon låt när inslaget var slut eller att fel låt började spelas. Men jag vet själv hur svårt det var att tajma på vissa saker då man var tekniker och det får man räkna med :P

Sedan var det lunch och vi fick vänta i 15 minuter för att fiskpinnarna tog slut. Men vi ska vara glada för att vi åtminstone fick det, stackara längre bak i kön fick inga då de tog slut på bara någon minut igen och fick något annat till potatisen istället. Jag och Elin försökte sen i slutet av rasten att få över filen med vår sändning på min Ipod men det sket sig, vi skyller på datorn :P Har inte lyssnat på sändningen än men imorgon ska Elin ta med usb till hennes mobil och testa lägga över den dit istället.

Nu ska jag snart plugga matte, Elin undrade om vi kunde plugga tillsammans så det blir väl så. Hon kan säkert lära mig en hel del då jag inte förstår mig på allt i matteboken :P Om jag hinner ska jag nog också läsa ur engelskaboken för en gångs skull! Har skjutit på det nu i några veckor och snart ska jag redovisa om boken jag läst, jag är bara alldeles i början av boken :S Hur gick det med planeringen att läsa 14 sidor per dag igentligen?

Det ver lite om min dag det! Hur har din dag varit?
Kram!

Julia

svar: det är inte så mycket no men det är mycket matte. som du säger ända upp till c :)

2008-02-19 @ 18:45:25
URL: http://julialundqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback