Twitter

Dagen som trots allt slutade lyckligt :)

Hej!

Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag gå och söka praktikplats efter skolan som slutade kvart över ett, men jag gick på stan ett tag och kom mig inte iväg förrän vid halv 4. Gick först till MAXI och frågade där, hon berättade att de håller på att bygga om så det är ganska mkt som händer och att de vill ju ta väl hand om praktikeleven så att den ska trivas. Därför ville hon fundera till på måndag då jag ska ringa och höra med henne. Eftersom det inte var säkert att jag skulle få praktik där gick jag vidare till JULA. Blev helt paff måste jag säga, direkt jag nämnde att jag var ute efter praktik sa han att de gick bra. Haha, jag hade inte ens nämnt vecka eller nått :P Efter typ 5 minuters prat var det klart! Jag skulle vara deras "allt i allo" :) Men det kändes endå lite skumt, för han skrev bara upp va jag hette, viken vecka och vilka tider, men sen fick jag ställa frågor själv, tycker endå de borde informera om allt man behöver veta innan man ska dit :P Men jag ska endå se om jag får praktiken på MAXI istället, där är jag säker att jag kommer hålla mig sysselsatt hela tiden, det är också större chans till sommarjobb där. Sen känns det inte riktigt som att JULA är min grej, de har ju mkt maskiner och sånt i butiken.


Efter det ringde jag mamma och hon var på MAXI så jag återvände dit och hjälpte henne att handla. Allt gick bra tills dess att vi skulle gå ut ur butiken. Jag höll inte i min väska, den var borta! Snabbt som sjutton rusade jag in i butiken igen och halvsprang igenom den för att hinna kolla lite överallt. Försökte memorera var i affären jag hade varit men det var inte världens enklaste då jag hade gått typ överallt. Vem som helst kunde ju ha tagit den och jag hade massor av värdefulla saker i den, plånbok med pengar, leg, bankkort och massa annat. Mamma gick till informationen för att kolla on någon anmälan hade kommit, de ringde även till kassorna men ingen hade sett den.
Fick mer och mer panik, mamma åkte hem för att laga mat och jag fortsatte desperat leta i affären. Jag hade ingen aning om var jag hade lagt av mig den. Jag är en sån som bara kan ställe ifrån mig saker då jag kanske ska ta upp något annat och sedan glömma att ta upp de jag höll i först igen. Letade i minst 20 minuter och det började riktigt bränna i ögonen. Hade nästan gett upp hoppet men beslöt mig endå för att fråga kassörskan vi betalade hos även fast de hade ringt till kassorna och hört. Ni skulle bara ha sett lyckan i mitt face när hon vände på sig och lyfte upp den ur en låda bland massa galjar.
- Är det den här?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D


Aldrig förr har jag älskat min väska så mycket som nu! :D


Sara

Tur att du fick tillbaka den! :)

2008-02-16 @ 13:57:30
URL: http://saaramarklund.blogg.se
elli

hehe okej :D

2008-02-16 @ 16:04:11
URL: http://ellinorak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback