Twitter

Tror ni att jag klarar det?

Godmorgon!

Hoppas att ni sovit gott. Själv bojkottade jag sömnen inatt. En från början undermedveten handling som sedan fortsatte medvetet.

För att förklara mig kort så har min dygnsrytm varit lite tokig på senaste tiden. Därför ska jag nu göra ett försök att "vrida fram sömnen till rätt tid" genom att fortsätta vara vaken fram till någon vettig tid ikväll. Och tro det eller ej - detta är inte mitt egna påhitt utan något jag fått i order av en person. Min första tanke var "Herregud, jag som bara varit uppe till nio på morgonen som längst. Så länge kommer jag inte kunna att hålla mig vaken!" men inatt när jag upptäckte att klockan nästan passerat fem tänkte jag "Äh, vad kan gå fel mer än att jag somnar för tidigt? Jag gört!". Och så blev det.

Ringde mamma vid halv åtta i morse.

Hon - Men Grattis, att du lyckats ta dig upp såhär tidigt!
Jag - Nja, alltså jag har varit vaken hela tiden.

Under samtalet kom jag sedan på en sak. Ett i-landsproblem.
Jag hade glömt att jag ska söka jobb på ett café idag. När jag var där tidigare i veckan så var inte personen jag skulle prata med närvarande. Den här veckan skulle den bara vara på plats idag. Efter 14.30...

Detta betyder alltså att om jag inte sover något innan tar jag följande risker:

- Jag kommer dit i zombietillsånd. Gäspar var tionde sekund och pratar osammanhängande.
- Jag somnar på vägen dit... eller möjligtvis i väntan på personen om den skulle vara tillfälligt upptagen.
- Jag glömmer varför jag egentligen är där och beställer gött fika för tre personer. Sockerkick är ju precis vad jag behöver!


Tänk om man kunde vara såhär fräsig dygnet runt. Det hade varit något det.

Gilraen

Haha. Du får ta fram duracellkaninen inom dig! ;)

2010-10-28 @ 11:30:47
URL: http://gilraen.blogg.se/
Lara

Hahaha för rolig :)

2010-10-29 @ 22:21:19
URL: http://laramalin.blogg.se/
Mathilda

Ojsan hoppsan, hoppas det inte går rakt åt skogen ;)

2010-10-31 @ 13:25:26
URL: http://photoandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback