"I don't want you to save me. I want you to stand by my side as I save myself."

1/1 2014

Publicerad 2014-01-01 23:43:00 i Allmänt,

Mitt 2013 var i stort ett deppigt år, precis som alla andra år jag kan minnas. Jag har sedan en tid tillbaka tänkt att 2014 ska bli vändpunkten i mitt liv, ett år med större förändringar till det bättre. Precis som många andra tänkte jag att den 1 januari, då jävlar börjar mitt nya liv! Jag hade planerat att skriva mål för 2014 på nyårsafton (tycker mål är bättre än löften, blir mer motiverande för mig) då jag ändå bara skulle ha en lugn och kravlös dag med min närmsta vän. Om det blev så? Eh, nä.
 
Ungefär såhär såg mina planer för nyårsafton ut:
- Gå upp i god tid.
- Städa min lägenhet på dagen så den skulle vara fin till kvällen.
- Äta förrätt och en lite lyxigare middag med oxfilé/fläskfilé.
- Unna mig lite choklad och ev. dricka komjölk som jag lyckats hålla mig undan i flera månader.
- Göra klart beställningar (var rabattkoder som gällde t.o.m igår).
- Spela bingolotto.
- Fota fyrverkerier.
 
Såhär blev det:
- Gick upp sent (somnade väldigt sent och ville inte vara zombie).
- Fick jobbig mensvärk som gjorde att jag blev sängliggande med vetekudden ett tag.
- Kunde inte hitta något bra recept och därmed inte besluta vad vi skulle göra av det vi hade.
- Stress-spelade bingolotto, värmde upp köttbullar och spaghetti i pausen. Lyxigt värre!
- Unnade mig varken choklad eller mjölk, var inte ens sugen.
- Fick iväg 2 av 3 beställningar.
- Hade kameran redo vid tolvslaget men ca noll fyrverkerier sköts upp där jag hade riktat kameran (vi stod på balkongen så jag var minst sagt begränsad, var ingen bra sikt åt något annat håll). Några grannar gjorde mig arg med deras smällare (jag skulle vilja säga bomber) som skrämde oss med sina kraftiga smällar som kändes i hela kroppen. Trodde seriöst mina trumhinnor skulle spricka eller att hjärtat skulle sluta slå. Kanske låter löjligt då det faktiskt var nyårs, och ja jag kan hålla med om att det gör det. Var dock redan på lite dåligt humör sen innan då dessa grannar kastat ut sådana "bomber" från BALKONGEN tidigare, inte bara under nyårskvällen utan även vanliga dagar och nätter. Det är strängt förbjudet att göra så och jag har flera gånger blivit skrämd då det hänt. Det har liksom smällt precis utanför mitt fönster och det är inte små smällar vi snackar om.
 
Efter några minuter pallade jag inte stå ute i rökmolnen från deras jävla bomber längre, jag ville ju se och fota fina fyrverkerier, inte öronbedövande explotioner. Min nyårs blev inte alls som jag hade tänkt mig. Därefter dalade måendet och jag började bara må sämre och sämre. Dök upp fler saker som jag blev påmind om och började må dåligt över. Mer ingående vill jag inte berätta just nu.
 
Blev ännu en sen natt så jag ställde första väckaren på 13. Somnade såklart om direkt efter det, sen i samband med andra väckaren ringde telefonen men jag orkade inte svara och somnade om. En stund senare vaknade jag igen av att det ringde på dörren. Orkade inte gå upp och öppna då jag anade vem det var och att personen hade nyckel. Precis som jag trodde var det mamma. Gillar inte att få oväntat besök, speciellt inte när lägenheten är stökig och jag ligger och sover. Aja, får väl skylla mig själv som inte svarade tidigare när det ringde. En stund senare kom Erik hit och vi tre pratade en stund innan mamma begav sig hemåt igen.
 
Fick en dålig start på dagen så mitt mående blev sämre igen. Skippade frukosten och gick och la mig, sedan halvsov jag ett tag innan Erik lyckades få upp mig för att laga middag. Kände mig väldigt trött och svag vilket inte var så konstigt. Fick i mig maten och tog sedan tag i två av dagens planerade aktiviteter - skriva målen för 2014 och beställningen. Efter en stund blev jag trött och la mig för en kort vilopaus. Under den kom jag att tänka på att jag ville komma igång med i alla fall någon av bloggarna nu den första dagen på året så jag sa det till Erik och frågade vad han tyckte. Kort därefter var jag vid datorn igen och skapade den här underbloggen. Det kändes mycket enklare att börja skriva här då det endå inte är någon annan än jag och de jag väljer som kommer att kunna läsa här.
 
Jag tror den här bloggen kommer hjälpa mig att komma in i "flowet" när jag börjar blogga på min huvudblogg igen så det känns som jag gjorde ett klokt val. Här känns det ovanligt lätt och jag förstår ju varför. Jag har svårt att släppa perfektionisten helt då jag fortfarande tänker på formulering, styckeindelningar osv, men jag tror det är bra jag har lite ordning här också, annars kommer inte ens jag orka läsa mina inlägg ;)
 
Nu är beställningen gjord men målen är jag inte helt klar med. Gud så svårt det är, det finns så himla mycket jag vill ändra på. Kanske publicerar mina mål här när de är klara. Det jag har kvar på dagens att göra-lista är att redigera klart några bröllopsbilder från min systers bröllop, men jag tror det är bättre om jag gör en tidigare kväll (ehm, natt...) och ser till att göra det imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela