"I don't want you to save me. I want you to stand by my side as I save myself."

15/1 - Två beslut

Publicerad 2014-01-15 23:48:00 i Allmänt,

Igår var jag på ett möte, och på det mötet kom vi fram till två olika beslut, ett litet och ett större. Det lilla handlade om att vi skulle prova på att ha längre möten i fortsättningen. Jag känner att jag vill ha det för att jag känner vi hinner med på tok för lite och att möterna knappt ger mig något i nuläget. Möterna har varit på 1 timme och nu ska vi testa med 1,5 timme istället, hoppas det ska bli mer givande.
 
Det större beslutet var att jag ska ta en paus från praktiken på obestämd tid. I dagsläget klarar jag inte av att gå emot alla känslor som väller över mig och fara på praktiken även fast jag mår dåligt och inte har energin. I förra inlägget skrev jag ju lite historia om praktiken, hur det vände och gick från bra till jättedåligt. Jag kan förstå att det kan tyckas löjligt då jag bara hade praktik 2 dagar i veckan och det dessutom var korta dagar, men vi människor fungerar olika och jag är tyvärr ingen normal frisk person. Trots att jag knappt varit där de senaste månaderna har alla tankar kring praktiken tagit mycket av den lilla energi jag har och fått mig att må bara sämre. Jag har också tänkt mycket nedvärderande om mig själv hela tiden för att jag inte tagit mig iväg, och det tär mycket på mitt redan låga självförtroende. En till sak är att jag har väldigt svårt att lägga fullt fokus på både mående och praktik/jobb samtlidigt. Visst, de hänger ihop på ett sätt och jag tror absolut att en praktik kan hjälpa en som mår dåligt. I mitt fall har det tyvärr aldrig fungerat på de praktiker jag haft, och det tror jag beror mycket på att jag har inte hittat något ställe som jag trivts tillräckligt bra på. Det har mest bara tagit energi av mig och fått mig att må sämre. Det enda positiva jag kan komma på är att jag har tagit mig ut och fått utmana mig själv på olika plan.
 
Nu kommer jag alltså inte ha någon praktik att tänka på den kommande tiden. Vad ska jag då göra istället? Mitt fokus kommer jag nu försöka lägga på att jobba på mitt mående. Det är det allra viktigaste. Jag kommer ställa mig själv inför många jobbiga utmaningar men försöka ta det i små steg.
 
I veckan ska jag börja öva på att lägga mig tidigare och ta mig upp när jag bestämt att jag senast ska upp. Började igår med att lägga mig vid 04 istället för 05-10 som det varit den senaste tiden. Det gick bra och jag somnade relativt snabbt. Däremot gick det åt skogen med att ta sig upp senast 11.15... trots att jag flera gånger ställde om klockan så ett nytt larm väckte mig och Erik ringde massa gånger tog jag mig aldrig upp. Somnade om gång på gång. Minns också att jag drömde mycket. Jag börjar undra om jag aldrig riktigt kommer in i djupsömn på natten och att jag därför alltid är så trött när jag vaknar. Hade varit intressant om jag kunde ta reda på hur pass bra min sömnkvalité är.
 
När jag slutligen tog mig upp? Ja det blev väl efter 16.30 då Erik kom hit...
 
Nu är det bara att ta nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela