Twitter

Ett gott skratt förlänger livet? ^^

Uppdaterade varken i Tisdags eller igår. Tyckte att jag inte hadde något speciellt att skriva om så ajg skippade det.
Men idag då jävlar bestämde jag mig att skriva så jag inte tappar intresset helt :)

Dagen började med Spanska och vi fick fortsätta arbeta om våra land vi valt, jag och Sara har om Mexico. Vi fick värsta idén idag om att haxxa i InDesign och göra det som en brochyr och skriva ut den :) Men först måste vi skriva klart alla texter, det flyter endå på ganska bra förutom att vi inte rikigt vet vilket ord som kommer i vilken ordning i meningarna. Det är som att man måste flytta delar av en mening på andra platser för att det ska bli rätt när man översätter. T ex om man ska skriva en röd bil så skriver man " Un choche rojo", man skriver alltså inte "Un rojo choche". det där var då ett väldigt enklet exempel men det var det första jag kom på :P

Sedan var det den sista lektionen för jag och Saras del, Engelska. Vi skulle idag redovisa våra morderna versioner av balkongscenen i Romeo och Julia. Först stenvägrade jag och Sara att spela upp våran, men vi gjorde det endå. Alla var ruskigt duktiga! Med inlevelse och hela köret. 2 grupper körde på Svenska eftersom de skulle köra på bondska och på norrländska vilket är ganska omöjligt att översätta. Haha, det var riktigt roligt :D Jag och Sara var sist ut. Ibörjan flöt det på riktigt bra, jag satt där på katerdern (som skulle föreställa en brygga) och pratade med mig själv. Sedan mot slutet kommer Romeo (Sara) upp ur vattnet och sätter sig berdvid mig. Hennes sista mening var "If your in love, your in love", jag vet inte riktigt vad som hände. Men jag small av som bara den! Innan jag hade sagt sista meningen dessutom, lyckat värre :P Kunde inte sluta, Sara började också skratta + några i klassen. Gång på gång försökte jag läsa sista meningen men det gick inte. Jag gav upp och började gå mot min sittplats men Sara övertalade mig att jag skulle avsluta det. Jag gick tillbaka och satt mig bredvid Sara och sa sista meningen väldigt sluddrigt eftersom jag inte kan prata normalt när jag är mitt uppe i ett skrattanfall. Det där var det pinsammaste jag gjort på länge! Herregud :S Men vi fick iaf mkt beröm av läraren + en till som hade hjälpt oss. Det kändes iaf bra att de var nöjda trots den pinsamma händelsen :)

Fashioon

Hej! Har du hotmail så kan jag höra av mig där och skriva önskningar om hur det ska se ut.

2007-10-25 @ 19:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback