Twitter

Hej jag är bra på att skjuta upp viktiga saker!

Och som jag har skjutit på allt plugg även denna veckan! Skulle igentligen tex. ha börjat plugga till Spanskaprovet som är på måndag redan i onsdags. Nu känner jag mig lite smått stressad. Man vet ju inte vilka glosor som kommer komma på provet förutom att de är från kap 1a,1b,1c och ev. 3a, bara för att läraren säger olika hela tiden. Det blir sisådär 300 glosor + att man ska plugga på en massa olika grammatiksaker och annat.
Sedan blir ju inte det hela bättre med att jag har ytterligare 2 prov till veckan. Matte på onsdag. Alltså hur tänker läraren igentligen? Hon åkte utomlands nu i veckan och vi fick en vikarie som inte ens var mattelärare, mycket till hjälp? I princip alla verkar vara emot att vi har provet nu i veckan, vi har ju knappt räknat 2 lektioner. Blir det prov kommer det nog gå åt skogen för alla om nu inte någon pluggar gärnet innan. På torsdag är det prov i foto a kursen. Det är väl det enda provet jag inte är så nervös inför, kan ju det mesta om kameran sedan tidigare + att jag fick repetition om det nu när jag började den här kursen.

Nä, nu ska jag fortsätta skriva upp glosor, ska koncentrera mig mest på glosorna ikväll så får det bli grammatikdelen och det andra imorgon. Hade jag pluggat lite intensivare idag hade jag säkerligen redan pluggat klart på glosorna men nu blev det som det blev, dagenföreplugg har börjat bli en tradition för mig.

Har som tur var kvar godis som jag köpte igår som belöning :)

image77



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback