Twitter

Lördag 29/9 -07

Nu sitter jag här i mjukiskläder och tar det lungt, har städat fågelburen, dammsugat ena badrummet och börjat städa min hylla på andra toan. Något som jag däremot inte hunnit är att äta lunch, så det ska jag göra nu efter jag skrivit klart inlägget. Jag skrev inget på bloggen igår så jag tänkte sammanfatta gårdagen lite kort.

Blev att stanna hemma från skolan för att ta det lungt. Mådde likadant som jag gjorde på torsdagen fast jag hade bara gränsfall till feber, på torsdagen fick jag feber. Ja, vad gjorde jag igår då... satt vid datorn, vad gjorde jag mer?
Oj, har jag så dåligt minne:S Men jag minns iallafall att jag inte gjorde så mycket på dagen för att  vila. Men senare mot eftermiddagen och kvällen blev det andra bullar. Jag hade bestämt mig för att fara och vara med folket som jag skulle umgås med trots att jag var lite krasslig, men det gick bra iallafall. Gjorde mig i ordning sedan åkte vi och hämtade Mariélle för att den som ingentligen skulle skjutsa henne kunde inte, sedan bar det iväg till kvartersgården. När vi kom dit var det bara några där och mat var framdukat på bordet. Vi skulle äta tacos och de andra var och hackade grönsaker och sådant. Sedan när de kom och vi skulle sätta oss ner för att äta upptäckte vi att det fanns inga tortillas :S Några cyklade iväg för att köpa det och när vi äntligen kunde börja äta hade klockan hunnit bli 20.00. Därefter blev det musik, fotografering, lek och prat. Haha, vilka samtalsämnen man kan komma in på ^^ Efter tio någon gång blev det knytkalas med fika, men många var fortfarande mätta efter middagen. Sedan gick tiden ganska fort och man hann inte göra så mycket mer. Sammanfattat blev kvällen lyckad men tiden gick på tok för fort! Hade gärna sovit över om jag inte varit krasslig.

Okej, det där kanske blev en ganska detaljerad sammanfattning av kvällen, men hade väldigt lite att skriva om dagen så då blev det mer om kvällen istället :P

Idag vaknade jag med en tät näsa, retande hals, sårig känsla i halsen samt ont i halsen som tidigare. Känner fortfarande inte av någon feber, man brukar ju oftast inte vakna med feber men jag har dte inte nu heller. Börjar nästan tveka på om jag verkligen har halsfluss, mina halsmandlar verkar inte ha svullnat av det lilla jag kunnat se och det är inte svårt att svälja. Hon som gav beskedet sa dessutom bara att jag hade den bakterien som man har vid halsfluss i halsen, och jag har även fått veta att man inte behöver vara sjuk för att ha den, tydligen så bär 40% av alla svenskar på den bakterien och då behöver de inte ens veta om det. Men vad har jag då? Förkylning? Jag har aldrig haft feber vid förkylning och brukar aldrig ha ont i halsen heller. Skumt. Ajja, får väl avvakta och se.

Nu kurrar min mage som en galning! Äta först sedan får vi se vad jag gör, antingen fortsätter jag med städningen, går ut en sväng eller så blir det väl datorn igen. Lägger kanske in några blider från gårdagen senare om jag får dem skickade till mig.

Have a nice day! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback