Twitter

Måndag, Tisdag och Onsdag

Hej!

Som ni alla säkert vet så funkade det inte att logga in på bloggen i Söndags och Måndags, därför kunde jag aldrig heller informera om att det inte skulle bli någon uppdatering på Tisdagen då jag var borta med klassen.


Sedan i Måndags har vi haft något som heter skolängen och det började med att vi under en fick sitta och lyssna på en bonde som pratade om miljön, varför jordbruk var viktigt osv. Under tiden han pratade satt man och antecknade för fullt eftersom vi hade fått en loggbok som sedan skulle ingå i bedömningen + att vi skulle få ha med boken på provet på Onsdagen.

Igår bar det iväg ut på landet där vi sedan skulle övernatta och bo i byastugan som låg nästan 1 kilometer från bondens hus. Vi hade först lite teori i bysatugan, sedan efter lunchen var vi på hans gård där han först stod och berättade lite om gården. Efter det gick vi och kollade på djuren. Där fanns det grisar, kor, något som liknade en tjur (minns ej vad det hette), ankor, små och stora hästar, får och en åsna. Sedan var vi tilbaka i byastugan och hade mer teori ända tills det var dags för middag på en pizzeria :) Därefter blev det lite fritid bestådende av lek och sedan fick vi se lite gamla filmer från gården. När klockan var närmare 10 kunde man äntligen pusta ut. Jag var riktigt trött efter all teori. Men kvällen var inte slut än utan de andra fortsatte leka och jag var med där i slutet då jag hade blivit pigg igen.

Idag blev vi väckta vid halv 9 och sedan var det bara att skynda sig att packa ihop allt och äta frukost för att provet skulle börja närmare 10. Efter det stannade jag och två till kvar för att börja med städningen (Han frågade om vi kunde göra det och komma lite sent efter lunch istället). Efter städningen och lunchen var vi då ute bland hans redskap och maskiner i någon timma som han använder då han odlar. Sedan började det praktiska. Jag och Sara började hos den största hästen där vi mockade och rycktade innan vi gick ut med den till hagen. Sedan var jag och två till klasskompisar ut och gick med hundarna, det var mer jobbigt än roligt kan jag säga. De var ju som vilddjur! De var inte mycket tränade sedan tidigare och drog i kopplet.  Min hund skällde dessutom konstant vilket var nog jobbigt. Som tur var blev de lite lugnare i slutet av promenaden. Sedan hjälpte jag till att rensa i ankhuset tills det blev dags att åka hem igen. Det kändes lite både och att åka hem, det hade varit roligt att stanna där någon dag till men samtidigt ville man hem och sova i sin egna säng:/

Jag tvivlar på att många orkade läsa igenom det här inlägget eftersom det blev rätt så långt, men nu har jag iallafall skrivit ganska detaljerat vad jag gjort de allra senaste dagarna :)

Nu ska jag läsa lite bloggar!
Ciao


Tobias

svar: det blev helt fel dessutom smakade den skumt!

2008-04-02 @ 21:05:45
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
S a r a

Bra ordning Sara, vi var ju inte på bondgården föränn EFTER maten!

2008-04-02 @ 21:06:15
URL: http://saaramarklund.blogg.se
S a r a

Haha :P Nä? satan va du laggar..

2008-04-02 @ 21:44:31
URL: http://saaramarklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback