Twitter

Ny bloggdesign på G

Detta är lite sjukt. Har suttit och improviserat fram en ny bloggdesign nästan hela helgen. Här talar vi från eftermiddag till långt in i natten. Om det är något jag har lätt att fastna i så måste det vara designskapande. Jag vill få fram ett snyggt resultat så fort som möjligt och dyker det upp ett problem måste jag lösa det direkt, oavsett vad klockan visar.

Det var som att börja om på ruta ett. Jag hade inga idéer, inga passande bilder och mina kunskaper i kodning kändes lite ringrostiga. Kanske inte så konstigt då det var år sedan jag kodade sist.

I alla fall... efter sisådär 38 sparade headerbilder har jag äntligen börjat närma mig ett resultat. Det märks verkligen jag jag inte tänkt igenom något från början när man öppnar photoshopfilerna - runt hundra lager som jag inte ens bytt namn på. Varje gång jag ska komma åt ett av av dem måste jag scrolla genom listan och gissa mig fram. Men det hör väl till. Brukar det inte sluta med ett trettiotal sparade headerbilder och kaos i lagerpanelen för er också när ni ska göra en ny design? Jag hoppas det.

Har fått extra mycket beröm för min nuvarande design den senste tiden. Den har verkligen varit en storfavorit för mig också. Minns hur jäkla nöjd jag kände mig när den publicerades i maj 2009. Men nu har den snart gjort sitt. Kanske lite tråkigt, eller ska det bli skönt få något nytt att vila blicken på? ;-)

Den nya designen kommer behålla lite från den gamla för att man ska känna igen sig, men bortsett från det är det mycket nytt. Temat är jul och vinter. Ska bli spännande att höra vad ni tycker när den dyker upp!

Undra hur många som orkade läsa hela texten. Längre inlägg utan bilder brukar ju vara så jobbigt att läsa... eller? ;-)

MICHAELA D

Svar: HAHA! Trodde du visste xD

2010-12-07 @ 21:05:44
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Gilraen

Det kommer bli awesome. Designen alltså. :)

2010-12-07 @ 21:44:07
URL: http://gilraen.blogg.se/
Felicia :)

Fin blogg!!

Hur är det? :)

2010-12-12 @ 13:58:40
URL: http://feliciahaldens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback