Twitter

Den ultimata väckningen?


Orkade inte leta fram den mest ultimata bilden så det får duga med två fattiga webcambilder. Tagna inatt då jag egentligen borde ha befunnit mig någon annanstans än framför skärmen. Opsi...

Idag blev jag väckt på ett minst sagt annorlunda vis. Jag vaknar helt plötsligt av ett skumt ljud som kommer utifrån. Skyndar mig upp och börjar gå mot balkongen och på vägen får jag höra någon som ropar "Åh Saaraaa, kom ut idaag!". Kliver ut i det underbara vädret och får sekunden därpå syn på en vän som står ute på gården med en picknickkorg i ena handen och världens fetaste smajl på läpparna.

Eller så var det inte riktigt så (men det hade varit fett grymt, så om någon vän skulle läsa detta är han eller hon varmt välkommen att väcka mig på det viset). Istället vaknar jag av ett hysteriskt plingande på dörren och jag vet redan vid första tanken vem det är och vad som väntar. Det var bara att kasta sig upp ur sängen, greppa tag i första bästa plagg och hoppas på att man såg hyfsat vaken ut. Mitt under klädpåtagningen började jag höra ljudet av skramlande nycklar och dörren låses upp. Jag hade rätt, det var mamma.

Bortsett från att jag hatar att bli väckt på det viset var det ändå bra att det hände. Jag menar... tack vare den väckningen gick jag upp dirr, fick disken diskad utan att be om det, tog tag i dammsugningen, kirrade årets påskris och fick cykeldäcken pumpade. Allt detta och lite till inom loppet av två timmar. Det ni.

Men bara för det rekommenderar jag inte er nära och kära att väcka mig på det viset i fortsättningen. Följ istället väckningsprocessen jag själv hittat på så blir alla nöjda och glada. Utom möjligen mina grannar, hehe.

Charlotte

Hahaha :) Den där typen av väckningen saknar jag faktiskt ibland :P frenetiskt knackande på dörren "nu är det dags att kliva upp, inte ska du sova längre" haha :)

2011-04-10 @ 19:17:01
URL: http://ruthannac.blogg.se/
Lara

Haha denna texten fick mig att småskratta :D

2011-04-10 @ 19:44:24
URL: http://laramalin.blogg.se/
My

Söt :)

2011-04-15 @ 12:59:46
URL: http://myvestlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback