Twitter

Gårdagens Ikea-tur

Samtliga bilder är fotade genom bilrutan.

Gårdagen blev minst sagt ett litet äventyr, eller i alla fall hemfärden.
På vägen till Ikea gick det jättebra. Strålande sol, glatt humör och en kamera i handen (ja, nuförtiden måste jag nästan ha med den överallt). På bilderna ovan kan ni se ungefär hur det såg ut för oss på ditvägen.

Vi anlände strax innan ett och strosade sedan runt i varuhuset tills det stängde klockan sju. Jag klarade mig undan både powernapar och eventuella svim-känslor. Kände mig faktiskt rätt normal trots min fattiga sömn på 1,5 timme. Ja, bortsett från att jag shoppade loss i impulsköp som om det inte fanns någon morgondag. Bildbevis kommer.

Nu till det ni längtat efter - hemfärden!

Mamma började med att köra några mil innan det blev min tur att ta över. Det började helt okej - tills vi hamnade bakom en plogbil och konstant fick stora moln av snörök mot bilen. Det enda man såg var plogbilens- och de mötande bilarnas lysen. Ibland kunde man skymta lite skog och en väg. Vi låg bakom den den där plogbilen ett bra tag tills den helt plötsligt saktade ned och stannade. Både jag och mamma tolkade det som en signal att vi skulle köra om, så mamma sa kör och jag körde om den. När det var gjort fick vi syn på en snövall på höger sida av bilen, och sedan andra bilar som körde samma riktning som oss på andra sidan vallen. Då blev jag riktigt jävla rädd och tårarna började rinna. Men vi hade samtidigt tur i oturen då det inte kom någon mötande bil och vägen var tvåfilig. Efter någon kilometer kunde vi vända utan problem och köra tillbaka så vi hamnde på rätt sida om snövallen. Plogbilen hade alltså stannat precis innan där snövallen började. Smart människa som körde den där...

Jag fortsatte köra några mil till trots att jag var aningen skakis efter händelsen. Vi lyckades hamna bakom sammanlagt 3 till plogbilar under tiden jag körde, men dessa tog vi oss förbi rätt snabbt utan några felkörningar eller tragedier.

Det där var nog min värsta bilfärd när jag själv kört. Svårt att beskriva i ord hur obehagligt det var.

Harriet

usch, obehagligt det där! men kul med ikea iaf ;D

2011-02-21 @ 15:02:38
URL: http://strongpersonality.blogg.se/
Lara

Usch, det låter skrämmande. :( Men du klarade ju det till sist och det är det viktigaste! :)

2011-02-22 @ 17:31:41
URL: http://laramalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback