Twitter

iPhone 4


Sedan några veckor tillbaka är jag numera en stolt (och smått besatt) ägare till en iPhone 4! Helt klart mitt bästa köp hittils i år. Betalapparna är dock svinfarliga. Alla verkar så fantastiska att man nästan vill ha varenda en och rätt som det är har man klickat hem tre inom loppet av en timme - för att sedan inse hur onödiga de egentligen var, hehe.

Har ni förresten tänkt på hur rädd man är om sin kära vapendragare i början? Tanken var att jag skulle sätta på ett displayskydd direkt efter jag packat upp mobilen och tagit bort skyddsplasten, men det sket sig redan från början då säljaren var tvungen packa upp mobilen i butiken. Efter någon minut rök även skyddsplasten och jag rös av obehag inombords "Nej nej! Tänk om han råkar göra en repa?". Inget displayskydd hade de hemma heller och inga skal föll mig i smaken. Vad gjorde jag? Jo, jag stoppade tillbaka mobilen i förpackningen och skyndade mig vidare till Clas Ohlson för att köpa ett skydd. Det blev en flip-väska för att skrämen också skulle skyddas. Skyddsplasten på baksidan behöll jag på (och den sitter kvar än idag, haha).

Som ni kanske kan ana har jag fortfarande inte fått tummen ur och beställt ett displayskydd, så därför har jag behandlat mobilen extra varsamt och med jämna mellanrum inspekterat skärmen - för att inte tala om när andra lånat den. För någon vecka sedan hade den börjat ringa när jag inte var i närheten, och när jag kom tillbaka berättade mamma att hon försökt svara och "dragit med fingret hit och dit". Med skräcken i halsgropen haffade jag åt mig mobilen och synade den noggrant. Inga nya repor, puh!

Men det värsta scenariot är ju ändå att man tappar den på någon hård yta för första gången - vilket hände mig på jobbet häromveckan. När det väl hade hänt var det som att en gräns passerades, för nu är jag inte alls lika försiktig längre. It's lugnt att det syns att mobilen är i bruk liksom...

Emil

Ett tips, jailbreaka den om du vill nå dess fulla potential! ;)

2011-06-20 @ 22:17:23
URL: http://emilsandqvist.se
Emil

Komplicerat att förklara med lite text, sök på Google :)

2011-06-20 @ 22:42:58
URL: http://emilsandqvist.se
Jessica Fotar

Jag ska också få iphone4, ska hämta den i morgon, något tips på bra appar? :)

2011-06-20 @ 23:01:48
URL: http://jessicafotar.blogg.se/
clara

jag har med en herregud vad rädd jag är om den. så fort nån annan håller den i handen och rör handen med den stannar mitt hjärta till haha!

2011-06-20 @ 23:20:34
URL: http://clarat.webblogg.se/
clara

sv; haha tur att jag inte är den ända då. Mina kompisar säger alltid "ta det lugnt" och då blir jag mer stressad haha!

2011-06-20 @ 23:35:28
URL: http://clarat.webblogg.se/
IDA - LARSSONSFOTO

Åh, jag beställde hem en iPhone 4 igår, och den kommer förhoppningsvis innan midsommar! Den verkar grym! :)

2011-06-21 @ 14:12:18
URL: http://larssonsfoto.blogg.se/
Anonym

"Invisible Shield" från tillverkaren Zagg är bästa displayskyddet. Lite bökig att få dit men helt omöjlig att förstöra och repa. Man kan dra en vass kniv över den utan att ens förstöra displayskyddet (skyddsfilmen). Finns billigt på Webhallen.com.

2011-06-22 @ 08:54:17
Anonym

Glömde även att tipsa om foto-appen "plastic bullet". Grymt bra och mer intressant än Instagram som hela fotobloggvärlden använder. Så tråkigt att se att alla har likadana bilder pga Instagram, känns uttjatat. Lycka till!

2011-06-22 @ 08:58:12
Sessan

Jag beställde displayskydd & skal samma dag jag beställde min telefon. Beställde extra displayskydd så jag har när jag behöver byta & det var värt vartenda kr.

2011-06-23 @ 10:04:39
Julia Swalander

haha det där låter precis som mig när jag hade fått min iphone 4 ;)

2011-07-01 @ 15:36:50
URL: http://juliasw.se
Amelia

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 03:51:59
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback