Twitter

Red lips

Hiss eller diss?
 
Såhär kan jag garantera att ni aldrig sett mig förr! Tro det eller ej, men för någon vecka sedan målade jag mina läppar knallröda för första gången i mitt liv.

När jag gick på stan med Elin under dagen visade hon mig ett rött läppstift som hon funderade på att köpa. Jag gjorde givetvis det enda rätta och kastade ur mig "Köp!" innan jag ens hade sett henne i det. Jag har lite dåligt inflytande över henne när vi går på stan och får henne att köpa saker hon kanske inte skulle köpt om hon gick själv, hehe. Lyckades gjorde jag såklart och hon lovade även att jag skulle få testa det under kvällen då jag skulle hem till henne och se idol.

På kvällen testade jag läppstiftet precis innan jag skulle återvända hem. Med tanke på hur oskillad jag var (och är) tog jag hundra år på mig plus att jag målade utanför. Lite till och jag hade kunnat hoppa in som clown på närmsta fest. Var bara att hiva fram lite tops och remover och försöka rätta till missödet innan jag kände mig redo att bege mig hemåt i mina lysande läppar.

Väl hemma fick jag en idé om att fota lite självporträtt i min nya look. Var ju tvungen föreviga den historiska stunden liksom. Gjorde om min sovalkov till en fattig ministudio på samma sätt som jag gjorde när jag tog dessa bilder förra året.

Hade dock inte uppsatt hår som på bilderna ovan (kan för övrigt avslöja att jag klonat bort en massa spretande hårstrån på webcam-bilderna, såg inte riktigt klok ut). Jag suger på uppsättningar och trivs bäst i utsläppt, så det får bli en annan gång då jag har någon stylist vid min sida ;)

Bilder från sessionen kommer förhoppningsvis! Vet dock inte när...
Trackback