Twitter

En picknick på berget


Välkommen till Norrland.


Du blir vad du äter. I detta fall en bullfågel med känslor.


Skelltown i sin vackraste skepnad.


Som sagt...

För ca 2 veckor sedan hade jag en sån där dag då man liksom bara vill ta fram storhåven och fånga in dagen! Humöret var topp med andra ord. Loggade in på facebook som vanligt och hittade genast något som väckte mitt intresse. Min vän Elin hade som kommentar till en annan väns status frågat om den hade lust att dra ut på picknick. Jag gjorde då det enda rätta - kommenterade att hon minsann inte får glömma mig när det är PÅ TAL OM PICKNICK!? Det är ju nästan kriminellt.

En stund senare fick jag ett sms av just Elin. Hon undrade om jag hade lust att dra ut på picknick. "Men vad trevligt att du frågar mig då jag råkar vara väldigt sugen på gofika just idag!" svarade jag såklart. Därefter skuttade jag runt i lägenheten till skön musik samtidigt som jag gjorde mig i ordning inför dagens äventyr. Vi hade nämligen bestämt oss för att bestiga ett berg och fika uppe på toppen med utsikt över vår kära hemstad.

Tiden bara rusade förbi mig i allt glädjerus och helt plötsligt var klockan nästan halv fem. Jag skulle befinna mig hos henne lite tidigare än så för att uttrycka mig milt. Nu i efterhand ångrar jag inte min försening, hehe.

Sedan blev den efterlängtade picknicken av. Uppe på bergshällorna i solnedgången.

 

The end.

Trackback