Twitter

Nytt i kameraväskan




Sedan länge tillbaka har jag saknat två objektiv i min kameraväska, ett vidvinkel och ett tele. Efter månader av velande hit och dit lyckades jag bestämma mig, precis lagomt till det var dags lämna landet för Hawaii ;)

Vidvinkelzoomen Canon EF 17-40/4L USM beställde jag från Cyberphoto som jag handlat från många gånger tidigare. Köpte det dock inte för originalpriset utan fick det kraftigt rabatterat tack vare min oemotståndliga charm. Eller möjligen för att jag nämnde att jag tänkt beställa det från en annan butik som sålde objektivet till ett mycket lägre pris. Vette tusan alltså.

Telezoomen Canon 70-200/4L IS USM köpte jag begagnat genom en privatperson som lagt ut en annons på Fotosidan. Det var första gången jag skulle köpa begagnad optik så det blev lite spännande, men affären gick bra och objektivet är i otroligt fint skick!

Är riktigt nöjd med de två nya familjemedlemmarna och har använt dem väldigt flitigt hittils, så pass flitigt att mina andra objektiv börjar hamna lite i skymundan. Men det jämnar nog ut sig snart igen :)

Märtha

Gud så kul med nya objektiv! Kan inte du visa hela din kameratillbehörssamling i en video? :)

2012-06-10 @ 20:41:31
URL: http://lmphotography.blogg.se/
Sessan

Måste säga att jag är måttligt avundsjuk på dig ;)

2012-06-11 @ 08:13:44
URL: http://impalaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback