Hur kan man vara så oproffsig?

Men guuuud! vad är de för fisör/salong? Så beter man sig väl inte om man jobbar med service? Kunden har ju alltid rätt! Jag tycker INTE du ska behöva betala för en ny omfärgning och hoppas innerligt du driver de vidare. Hallå? En sådan utväxt ÄR INTE ACCEPTABEL om de är färgat hos fisör. Vill de inte göra en ny gratis färgning tycker jag att du ska kräva pengarna tillbaka och säga att du går till någon annan salong och fixar det. Kontakta allmänna reklamations nämnden om de inte ger sig. Skulle jag gjort.
Vill gärna läsa en fortsättning. Detta gjorde mig upprörd! Att folk kan göra så? herregud....
Kan inte annat än att hålla med om att det är helt oacceptabelt att behandla sin kund på det sättet. Frisöryrket är ett serviceyrke och då ska man behandla kunden därefter. Det spelar egentligen ingen roll varför du inte är nöjd. Är du inte det, ska du ha rätt att rätta till frisyren utan att behöva betala för det!! Jag hoppas verkligen att det löser sig så att du slipper att vantrivas med ditt hår!
Vill jättegärna läsa fortsättningen på den här historien!
Men gud vilken frisör!!
Min kompis har vart med om något liknande: Hon hade svart hår och gick till frisören för att hon ville ha brunt istället. Hon frågar då om det går att ordna på en frisörtid eller om det vore bättre om hon gick tillbaka flera gånger. Frisören säger då att detta fixar hon på en tid, min kompis är lite tveksam då hon har färgat håret svart i flera år och frågar om det inte vore bättre med två gånger istället i alla fall för hon vill inte gå därifrån i oranget hår då det är bröllop till helgen där. Frisören blir lite sur och säger bestämt att det går bra... Min kompis går därifrån med oranga FLÄCKAR i håret. Besviken så går hon in nästa dag och klagar, frisören säger då att hon insisterade på att det skulle ta flera gånger att färga och hon vill inte göra något åt min väns hår...
Med lite klagan till chefen och inblandning av flera andra så fick hon pengarna tillbaka och en gratis färgning till.
Haha förlåt för en lång kommentar :p men tänkte bara säga att det fungerar om man klagar, även om man inte borde behöva! Men jag vill gärna höra en uppföljning :)
Jag tycker att när det finns så många företag som förmedlar samma tjänster till samma priser så är servicen så himla viktig. Jag kan gå nästan enbart på det! Det är tur att du, precis som jag, har någon som står upp för dig och tar kampen. Jag hade nog aldrig vågat ringa första gången ens...
Jag läste hela och jag tycker att du har rätt! Som du själv skriver, väldigt oproffsigt av henne.
Får man fråga vilken salong/frisör det var? Så man inte råkar gå dit själv.
Jag läste hela och jag kan bara hålla med dig om att du har rätt! Det var verkligen oproffsigt gjort av henne. Jobbar man inom serviceyrken och har hand om kunder så ska man behandla kunder rätt. Och inte som denna frisör!
Hör gärna slutet på denna historia.
Fy f** vilken frisör, så beter man sig verkligen inte om man vill ha tillbaka sina kunder. Hoppas du byter frisör efter detta. Vill gärna veta hur det går.
fy vilken oproffsig frisör!Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig :)
Självklart!
Självklart läser man hela, blir ju upprörd så in i bomben!! Förstår din telefonskräck, har precis samma och ha också svårt att stå på mig, särskilt när motparten är bra på argumentera tillbaka:P
Håller absolut med om att frisör är ett serviceyrke och då har kunden alltid rätt, har som policy på det företag som jag jobbar åt att om kunden är på något sätt missnöjd så ska vi reklamera. En nöjd kund är en nöjd kund men en missnöjd kund är lika med tio missnöjda kunder för liksom du så kan man inte hålla tyst om det, man bara måste sprida det vidare.
Så stå på dig och tur har du som har en vän som mer än gärna tar dig på axeln och står bakom dig:) Lycka till!!