Twitter

Skellefteå AIK - Sveriges bästa lag!

 
Hockeyintresserad eller inte, det är nog rätt få som missat att Skellefteå AIK vann SM-guld i veckan. Firandet började redan på torsdagskvällen med tusentals galna fans på stan och vid isladan. I fredags hyllades våra hjältar med ett mer planerat arrangemang på stan och jag var där, har aldrig sett så mycket folk på stan samtidigt, helt sjukt! Jag har förstått att hockeyintresset i Skellefteå är stort, men att befinna sig mitt i smeten bland sisådär 10 000 hoppande fans var en mäktig upplevelse.
 
Själv har jag aldrig riktigt varit intresserad av att titta på hockey eller sport i allmänhet, MEN då vännen jag umgås med allra mest (gissa vem, haha) är ett riktigt inbitet fan har jag med tiden ryckts med på något vis. Från början tyckte jag det var astråkigt och förstod inte hur man kunde tycka det var så roligt och spännande, men efter några gånger började faktiskt jag tycka det blev lite spännande. Speciellt nu de senaste 2 veckorna. Har kommit på mig själv sjungandes på aik-låtar och hejaramsor alldeles för många gånger...
 
Ser faktiskt lite fram emot nästa säsong. Då ska jag se en match live för första gången!
 
Håller jag på förvandlas till en riktig SAIK-supporter? Fortsättning följer...
 
 
Mycket folk som sagt :)

Victoria

Hej Sara!
Vill bara önska dig en trevlig Valborg :)

Svar: Hej Victoria! Tack, detsamma! Vad roligt att du skriver trots min inaktivitet :)
SANTAPOLA

2013-04-30 @ 16:28:30
URL: http://impalaa.blogg.se
Victoria

Vad roligt att du tycker det :)
Tänkte på dig härom dagen så varför inte önska dig en trevlig valborg ;)

2013-05-02 @ 13:18:59
URL: http://impalaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback