Twitter

Det bästa från bloggåret 2011 - Del 2

Det får bli 3 delar istället för 2 som jag först skrev - bloggen blir bara bättre och bättre med tiden ;)


Den 8 juli flög jag ned till Emma i Karlstad och därefter väntade en vecka fylld med minnesvärda foto-roadtrips och träffar med andra fotobloggare. Bilden ovan är ett kollage av mobilbilder från resan som jag publicerade när jag hade kommit hem till Skellefteå igen. I det inlägget kunde man bland annat läsa detta:

"Efter en veckas äventyr nere i södra Sverige är jag nu tillbaka och redo att bjuda på massvis med fina, fula och flummiga inlägg! Under resans gång har jag fyllt mina minneskort med totalt över 48gb bilder samt videokameran och mobilen med ett helt gäng sköna videoklipp! Utöver det har jag fått några hundra utvalda bilder som Emma tagit på mig och kommer även få bilder från de 3 andra fotobloggarna vi träffade under resan. Det är så mycket att jag knappt vet var jag ska börja, haha."


Några dagar senare publicerade jag det här inlägget och hade därmed påbörjat en slags dokumentering av resan. Sedan gick det dagar, veckor och MÅNADER utan någon mer uppdatering om resan. Det rann ut i sanden helt enkelt.
Men som jag skrev i ett inlägg i slutet av 2011 - det kommer att komma en dokumentering fylld med bilder och videos!






Var på trästockfestivalen och jobbade lite åt dem. Fick fotopass och därmed möjligheten att ta konsertbilder från "fotodiket" just nedanför scenen för första gången i mitt liv, kul upplevelse! En annan fördel var att jag hade lyxen att gå på en riktig toa inomhus ;)




Var på besök i mormors sommarstuga tillsammans med min kusin André. Blev några riktigt härliga dagar med fotograferande, filmande (med iPhone), kubbstafett och annat kul! Tycker videorna ovan är värda en tillbakablick!



Jag skaffade Twitter! Ser det som ett komplement till bloggen för er som vill lära känna mig lite mer eller bara är sådär allmänt nyfikna. Precis som bloggandet har mitt twittrande inte varit speciellt regelbundet, men 763 tweets på nästan 6 månader är väl inte alltför illa? Eller borde jag skärpa mig?



Den bristande responsen från er läsare gjorde att min motivation till att blogga höll på att dö ut. För att rädda både mig själv och er läsare från santapolabloggens undergång satte jag mig ned och skrev låten "Läsare (kom ut ikväll)" som sedan släpptes som singel. Vilken succé!




Dokumenterade en picknick jag hade varit på tillsammans med en vän. Bilden ovan blev mycket omtalad - "Åt hon verkligen en bullfågel med känslor!?".

Publicerade även detta som jag hade lite kul åt. Ja, jag småfnissar åt mina egna tweets.

 


I början av september knåpade jag ihop en lite längre video, bara till er! Kan verka lite långtråkig till en början, men jag lovar - den blir bara bättre och bättre ju längre du kollar! Är man av den mer otåliga typen kan man spola fram till ca 2:27. Kan även avslöja att någonstans i denna videon dyker min hemliga tvilling upp i bild!

Fotograf Viktoria Wigenstam

Mycket som har gjorts!

Har samma "problem" med min sammanfattning från -11. Det blir bara mer och mer och mer för varje månad :)

2012-01-18 @ 20:46:08
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Lucypath.com

Du är så söt :) Åh jag är så kass på att twittra! Måste skärpa mig :)

2012-01-18 @ 22:57:46
URL: http://lucypath.com
Sessan

Shit vad mycket du hunnit med.

2012-01-19 @ 09:32:22
URL: http://impalaa.blogg.se/
SARAS FOTON&TECKNiNGAR

Grymma bilder o vilket år, lät ju riktigt bra det där! Åh, jag såg i menyn att du hade en 5d? Åhhh min drömkamera, nu blir man lite avis här haha;)

2012-01-19 @ 18:38:56
URL: http://beatlestokig.blogg.se/
Rebecka Vigren - Fotoblogg

Fin årsresumé! Ser fram emot allt bloggande under 2012 :D

2012-01-20 @ 21:10:03
URL: http://rebeckav.blogg.se/
therese

Grymt!

2012-01-20 @ 22:25:33
URL: http://tinythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback