Twitter

Söndag = städdag?

Har varit en slapp morgon idag. Först en lång sovmorgon och sedan gick jag runt i pyjamas hela förmiddagen och gjorde typ ingenting. Tittade på när min styvpappa städade skafferiet, sedan övertalade jag mamma att slänga massa saker som datumet hade gått ut på. Jag brukar vara väldigt petig på det där med bäst före datum, jag vill inte äta gamla saker, även om det oftast inte är farligt. Det äldsta fyndet jag hittade var florsocker där bäst före datumet var nån gång år 1997 haha.

Blev lite på städ-humör jag också så jag började plocka lite i papper här på skrivbordet, mitt rum ser ut som ett bombnedslag!  Men jag är däremot ingen som slänger kläder på golvet, förutom sockar då. Kläderna hamnar vanligtvis på soffan, men jag sitter endå aldrig i soffan annars så det har inte stört mig så mycket förutom att det inte är en sån vacker syn. Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan jag städat klart hela rummet, ska försöka slänga lite saker också, hittils har jag slängt bla. en godisbruk som jag fick från en godisaffär en gång. Sist då jag skulle städa rummet så hann jag fixa till i garderoberna och dammsuga, sedan blev det inget mer. Har inte berättat tidigare att jag är väldigt långsam av mig, och det är väl när det gäller i princip allt. Lite jobbigt är det då man inte hinner så mycket som man skulle vilja, sedan har jag en tendens att skjuta upp saker också, bra kombination säger jag bara :P

Min styvpappa ville att jag skulle ta kort på skafferiet nu när det var städat, sedan ska vi se hur länge vi kan ha kvar ordningen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback