Twitter

Varför ska det vara såhär?

Var nyss inne på youtube och sökte olika låtar, sedan fick jag för mig att skriva ordet happy och förväntade mig att det skulle komma upp roliga videos. Klickade mig vidare till en video som såg ut att vara ett slags serie med teknade figurer för barn. Måste säga att jag blev lite chokad när jag såg de olika klippen, det var helt galet alltså. I varje klipp var det inblandat blod och att någon blev torterad/skadad på något sett. Visst, jag förstår att det är meningen att det ska vara roligt och jag kan tänka mig att många barn skrattar åt det. Men hur bra är det igentligen för barnen, ska de lära sig att det är roligt att skada/tortera andra eller vad? Jag förstår mig inte på de här programmen, det finns ju hur mycket som helst som kan vara roligt, men varför ska det alltid vara sånt här inblandat?

Ni får gärna tycka till om ni vill, det här var bara min åsikt.


Här är ett klipp från "Happy Three Friends" som serien heter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback